www.osvita.org.ua
Статті з питань освіти // Досьє професії: Дизайнер комп'ютерних ігор
Освiтнiй портал™
Головна
Новини освіти та науки
Події освіти та науки
Статті з питань освіти
Архів статей
Довідник ВНЗ України
Дистанційна освіта
Навчальні курси
Освіта за кордоном
Бізнес-освіта, MBA
Абітурієнту
Студенту
Болонський процес
Зовнішнє тестування (ЗНО 2014)
Середня освіта. Підручники
Законодавство
Періодичні видання
Каталог освітніх сайтів
Бібліотека
Реферати, курсові, дипломні
Профорієнтація молоді
Робота освітянам та молоді
Освітній форум
Зробити портал кращим!
Ефективна реклама
Досьє професії: Дизайнер комп'ютерних ігор
Розробники комп'ютерних ігор як "згорблені перед монітром диваки" - таке уявлення безнадійно застаріло. Дизайн ігор, наприклад, уже перетворився на академічну дисципліну.

Минули ті часи, коли кілька самотніх комп'ютерних фріків сиділи в прокурених підвалах і створювали там відеоігри. Незграбні фігури, нехитрі діалоги, дешева синтетична музика - все це пішло в історію. Сьогодні створення деяких з ігор є більш комплексною справою, ніж зйомки того чи іншого голлівудського блокбастера.

Над однією грою можуть працювати сотні людей: програмісти, дизайнери, художники, композитори, сценаристи, диктори. Є ігри, які коштують більше за фільм, але вони приносять і більший прибуток.

Ця галузь продовжує стрімко розвиватися, адже грають сьогодні скрізь: не лише вдома на комп'ютері, а й на планшетниках, мобільних телефонах та в інтернеті. І постійно бракує фахівців. Навчитися ж секретам розроблення комп'ютерних ігор можна, наприклад в Німеччині.

Наступний рівень

Лінда Брайтлаух (Linda Breitlauch) - перша та поки що єдина жінка в Німеччині, яка є професором у цій сфері. Нині 46-річна жінка свого часу навчалася у вищій школі кіно, потім вивчала комп'ютерну анімацію, згодом викладала в одному з ВНЗ інформатику. Врешті-решт вона зацікавилась драматургією комп'ютерних ігор, які, як виявилося, мають багато спільного з мистецтвом.

Післяобідній час, коли лекції та семінари закінчилися в аудиторіях кипить робота. Студенти сидять за комп'ютерами, перед ними по два чи навіть три монітори - в командах вони працюють над 3D-пригодницькою грою.

Лінда Брайтлаух пишається своїми студентами, коли бачить, як молоді люди занурюються в роботу. "Звісно ж у них є і лекції, і час для теорії та практики, - розповідає Брайтлаух. - Однак паралельно вони працюють і над власними проектами, де самі визначають, чим саме хочуть займатися".

У розробці ігор – не лише чоловіки

Багато студентів прийшли сюди з графічного дизайну чи мистецтв. У коридорах розвішені скріншоти із зображеннями фантастичних світів та чудернацьких персонажів. Перед тим, як вони "оживуть" на екрані, студенти повинні створити відповідні моделі. Прототипи виставляють у скляних вітринах - тут креативність студентів не має меж.

Раніше частка студентів-хлопців була вищою. Але сьогодні у цю сферу приходить дедалі більше дівчат - врешті решт тут йдеться не лише про технології, вважає Брайтлаух. До того ж, стереотип про те, що жінки не люблять і не вміють програмувати, не відповідає дійсності. "Багато дівчат спочатку говорять, що хочуть працювати з графікою, а згодом раптово помічають, що й програмувати їм подобається", - розповідає викладачка.

Наприклад, Беа, яка зараз працює над трьохвимірним зображенням зброї. Раніше дівчина вивчала бізнес-адміністрування, хоча й мріяла про більш творчу професію.

А от Лукас раніше хотів вивчати архітектуру. Водночас йому дуже подобається розповідати історії. І саме тому він прийшов у гейм-дизайн: "Це дуже широкий спектр, у якому повною мірою можна проявити свою креативність, - ділиться своїми враженнями юнак. - Треба вигадати історію, подбати про звук та відео, розробити персонажів, придумати світи та розробити різні рівні".

Грати самому - це частина навчання

Помилково вважати, що студенти тут хочуть перетворити своє хобі на професію, оскільки на хобі у них тепер просто немає часу. Брайтлаух запитує в студентів, хто з них грає ще й у вільний час. "Вночі! " - викрикує один зі студентів і цією відповіддю викликає гучний сміх колег. "Я повинна змушувати їх грати, оскільки це є частиною занять, - розповідає Брайтлаух. - Це так само, як у школі кіно. Вони повинні все розбирати по кісточках, з'ясовуючи, що функціонує, що ні. Це вже справжня робота".

Кар'єрні перспективи - чудові. Розробників з відповідною освітою нині бракує. Але й після закінчення навчання розслаблятися не доводиться. Вже готові фахівці продовжують вчитися самостійно, адже ця галузь дуже швидко змінюється.

Сьогодні, наприклад, вкрай популярні ігри на мобільних платформах, хоча ще два роки тому про це навіть не йшлося. "Розвиток такий швидкий, що ми не в змозі передбачити, що може статися за 2-3 роки", - каже Мартін Лорбер з видавництва Electronic Arts.


Схожі за темою публікації:
Досьє професії: ERP-програміст
Досьє професії: Блогер
Досьє професії: Байєр
Досьє професії: Event-менеджер
Досьє професії: Web-дизайнер
Досьє професії: Дизайнер комп'ютерних ігор
Досьє професії: Графічний дизайнер
Досьє професії: Спеціаліст з інформаційної безпеки
2012-11-07  |  Автор:  |  http://www.dw.de/

Віповідальність за зміст публікації несуть їх автори, думка редакції сайту "Освітній портал" може не співпадати з думкою авторів публікації.

Увага! Ви можете обговорити матеріали цього розділу в форумі
або запропонувати власний матеріал для розміщення на сайті.

Для отримання статей поштою Ви маєте зареєструватись
та налаштувати параметри розсилки в персональному акаунті.

Всі права належать
Освітній портал™ 2003-2019рр.

Дизайн порталу: Стильная Студия