www.osvita.org.ua
Статті з питань освіти // Дистанційне навчання: Про що говорили на Світовому...
Освiтнiй портал™
Головна
Новини освіти та науки
Події освіти та науки
Статті з питань освіти
Архів статей
Довідник ВНЗ України
Дистанційна освіта
Навчальні курси
Освіта за кордоном
Бізнес-освіта, MBA
Абітурієнту
Студенту
Болонський процес
Зовнішнє тестування (ЗНО 2014)
Середня освіта. Підручники
Законодавство
Періодичні видання
Каталог освітніх сайтів
Бібліотека
Реферати, курсові, дипломні
Профорієнтація молоді
Робота освітянам та молоді
Освітній форум
Зробити портал кращим!
Ефективна реклама
Дистанційне навчання: Про що говорили на Світовому Економічному Форумі у Давосі?
Цього року темою щорічного благодійного круглого столу, який під час Світового Економічного Форуму у Давосі проводить Фонд В. Пінчука була тема дистанційного чи он-лайн навчання. Розглянемо які можливості відкриває таке навчення для студентів, що це означає для вищих навчальних закладів і як ця нова реальність буде змінювати саму систему вищої освіти в світі.

Дискутували на цю тему лідери як традиційної форми навчання, так і пропагандисти он-лайн освіти. Серед учасніків Форуму були присутні Президент Массачусетського Технічного Університету (MIT) Рафаель Райф, колишній Президент Гарвардського університету Ларрі Самерс, засновник корпорації Microsoft Білл Гейтс, засновник безкоштовної он-лайн платформи Udacity Себастьян Трун та інші.

В основному, мова йшла про те, що он-лайн освіта, яка доступна для кожного, хто має комп'ютер та доступ до інтернету, стирає кордони для оствіти та дозволяє студенту обрати для себе той освітній продукт, який його цікавить. Особливо це важливо для країн, де доступ до освіти обмежений чи рівень її знаходиться на низькому рівні. Нині освітнім порталом UDACITY www.udacity.com вже користуються понад 2 мільйони студентів з усіх країн світу. На зазначеному порталі можна пройти курси від базової фізики до комп'ютерного програмування. Коли UDACITY відкрили на своєму порталі курс з штучного інтелекту, то за пару годин на нього записалось біля 50 тисяч студентів.

Подібній неприбутковий портал Coursera www.coursera.org об'єднує зусилля 33-х університетів світу, які завантажують свої курси з різних дисциплін для користувачів інтернету безкоштовно. Такі курси вдало поєднують відео-пояснення викладача, домашню роботу, а також тестові завдання для перевірки знань студентів. Отже користувачі, що володіють англійською мовою, мають можливість самостійно пройти курси, підготовлені викладачами і науковцями відомих університетів світу.

Серед інших переваг дистанційного навчання зазначимо - покращення доступу до освіти та професійної діяльності для людей з особливими потребами, можливість навчатись у життєвому ритмі, зручному для кожного студента, а також можливість поєднувати навчання з роботою. Окрім того, у час конкурентної економіки та швидкого розвитку сучасних технологій зростає постійна потреба у професійному розвитку спеціалістів та набутті нових знань поралельно з роботою. Для цого он-лайн освіта підходить просто ідеально.

У той самий час, Білл Гейтс (людина, яка змінила світ) висловив досить скептичне ставлення до дистаніцийного навчання. Він вважає, що ця форма навчання ще не є насправді революційною. Вона дозволяє закладам освіти проводити той самий навчальний процес, але просто в іншій формі і для більшої кількості слухачів. Проте, багато з тих, що записуюються на навчання за допомогою інтернету, не проходять курс до кінця. Крім того, дистанційне навчання не дає досвіду інтерактивної роботи в колективі, оскільки це більше монолог, ніж дискусія. Викладач, навіть якщо він відповідає на всі запитання студента за допомогою електронноої пошти, не має живого контакту зі слухачем і не може у повній мірі врахувати індивідуальні особливсті студента.

Предствники університетів безперечно погоджувались, що поширення безкоштовної он-лайн освіти, буде негативно впливати на рівень цін за навчання, проте, переконані, що студенти і надалі будуть платити за навчання через доступ до сучасних дослідницьких лабораторій та ту наукову роботу, яку вони зможуть проводити на базі університетів. Уже сьогодні два лідируючі університети світу MIT та Гарвард співпрацюють разом через он-лайн платформу www.edx.org, де викладають всі свої курси для загального доступу. Отже, в наш час уже ніхто не може ігнорувати нові реалії обміну науковими даними, сучасним матеріалом та відкриттям доступу для навчання у глобальному просторі.

Цікаво зазначити, що найяскравіше враження від дискусії було від 11-річної дівчинки з Пакистану, яка пройшла повний курс фізики на UDACITY та планує надалі вивчати астробіологію. Маленька Хадіджа Ніазі сказала на Форумі, що таке навчання дало їй можливість задовольнити свою цікавість фізикою, незалежно від того, що її вчили у школі. Зараз вона агітує своїх друзів теж спробувати пройти цей курс.

Безумовно, що метод дистанційного навчання повністю не замінить традиційну освіту в аудиторії, де динаміка спілкування з викладачем, колективна робота студентів та соціальна динаміка надзвичайно важлива для навчального процесу. Але від реальності демократизації доступу до знань, конкуренції між освітніми продуктами та курсами на глобальному рівні ніхто не зможе заховатись за кордонами країн.

Освіта сьогодні має не просто формальне статусне значення. Освіта - це набуття нових знань, певний страховий поліс у майбутнє, інструмент, який досволяє нам досягати своїх цілей, а також, це - частина безперервного навчання та підвищення свого професійного рівня.

Тому українські освітяни повинні ширше використовувати ці новітні підходи до освіти, а вивчення англійської мови має бути державним пріоритетом. Тоді для молодого покоління українців відкриється насправді глобальний освітній простір. В іншому разі, ми опинимось на "задній парті" без шансу конкурувати на світових ринках праці.

Схожі за темою публікації
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року
Які ВНЗ України пропонують дистанційну освіту і скільки це коштує
Он-лайн освіта: якісно, доступно, безкоштовно
Чому популярна дистанційна освіта
Інноваційні переваги дистанційної освіти.
Інтернет-навчання замінить звичайні ВНЗ?
2013-02-04  |  Автор: Орися Луцевич, Дмитро Луцевич  |  http://www.osvita.org.ua

Віповідальність за зміст публікації несуть їх автори, думка редакції сайту "Освітній портал" може не співпадати з думкою авторів публікації.

Увага! Ви можете обговорити матеріали цього розділу в форумі
або запропонувати власний матеріал для розміщення на сайті.

Для отримання статей поштою Ви маєте зареєструватись
та налаштувати параметри розсилки в персональному акаунті.

Всі права належать
Освітній портал™ 2003-2019рр.

Дизайн порталу: Стильная Студия