www.osvita.org.ua
Статті з питань освіти // Досьє професії: Мерчендайзер
Освiтнiй портал™
Головна
Новини освіти та науки
Події освіти та науки
Статті з питань освіти
Архів статей
Довідник ВНЗ України
Дистанційна освіта
Навчальні курси
Освіта за кордоном
Бізнес-освіта, MBA
Абітурієнту
Студенту
Болонський процес
Зовнішнє тестування (ЗНО 2014)
Середня освіта. Підручники
Законодавство
Періодичні видання
Каталог освітніх сайтів
Бібліотека
Реферати, курсові, дипломні
Профорієнтація молоді
Робота освітянам та молоді
Освітній форум
Зробити портал кращим!
Ефективна реклама
Досьє професії: Мерчендайзер
Мерчендайзер представляє певну торговельну марку і відповідає за викладку товарів у великих супермаркетах, звичайних магазинах.

Мабуть, кожний з нас вперше почувши про таку посаду, надовго замислювався над цим незрозумілим словом іноземного походження.

Історія професії:

Мерчендайзинг - це сучасна техніка підвищення продажів в системі роздрібної торгівлі, яка застосовується в нашій країні близько 10 років. Біля її витоків стоїть такий бренд як Coca-Cola. Персонал супермаркету не може постійно стежити за тим, скільки товарів лежить на полиці і чи є необхідність його переставити. У співробітників магазина є певне коло обов'язків, і таке додаткове навантаження неможливе. Самі роздрібні мережі зацікавлені в тому, щоб в їх магазини приходили навчені люди, які б відповідали за певну групу товарів (викладка, наявність, ціни, додаткові вітрини).

Варто замислитись, чи з'явиться бажання у покупця купити товари, якщо вони будуть лежати на полиці в хаотичному порядку, або якщо його буде погано видно? Мабуть, ні. У супермаркетах і гіпермаркетах відвідувачі самі обирають, який товар їм потрібно взяти. Хоча людині і неприємно дивитися на товар, який неакуратно лежить, сам він не замислюється про те, на яку полицю його покласти, якщо передумав купити.

Слідкувати за тим, щоб товар був акуратно викладений на потрібну полицю у потрібному обсязі - і є робота мерчендайзера.

Соціальна значущість професії в суспільстві:

В останні роки ця професія стабільно потрібна на ринку праці. У сфері роздрібної торгівлі багато що залежить від візуального сприйняття. Покупець купить той товар, який він виділить серед інших. Потенційним клієнтом можна управляти, розташовуючи "потрібний" товар на вигідній полиці. Прибуток магазину зростає, ідеальний мерчендайзинг приваблює відвідувачів і підсвідомо допомагає їм робити більше покупок.

Масовість і унікальність професії:

Вимоги до мерчендайзерів - різні. За ним може бути закріплена лише одна функція - аналізувати ціни конкурентів в торгових точках міста. У цьому випадку потрібна хороша пам'ять для запам'ятовування цін. В основному представник цієї професії займається тим, що стежить за викладкою товарів, домовляється з керівництвом магазину про закріплення торгової марки на вигідних йому полицях, аналізує ціни і надбавки, бере безпосередню участь у проведенні акцій. Людина на цій посаді повинна бути товариської, інтелігентною, трохи психологом.

Ризики професії:

Цілий день працювати мерчендайзеру доводиться на ногах, тому потрібно бути фізично витривалим або мати автомобіль для пересування між торговими точками. Для тих, хто хоче побудувати кар'єру в сфері роздрібної торгівлі - це відмінна стартова позиція і якась школа життя, яка потім стане в нагоді в грамотному управлінні промоутерами, мерчендайзерами, супервайзерами.

Де отримати професію:

Бажано мати освіту в галузі менеджменту, економіки чи психології; додаткові навички можна отримати в навчальному центрі, який запропонує сам роботодавець. Зазвичай роботодавці беруть працівників без досвіду роботи і самі їх усьому начають.

Переклад Широкової Наталії
за матеріалами сайту http://www.kto-kem.ru


Схожі за темою публікації
Досьє професії: Маркетолог
Досьє професії: Девелопер
Досьє професії: Економіст
Досьє професії: Бізнес-консультант
2013-02-28  |  Автор:

Віповідальність за зміст публікації несуть їх автори, думка редакції сайту "Освітній портал" може не співпадати з думкою авторів публікації.

Увага! Ви можете обговорити матеріали цього розділу в форумі
або запропонувати власний матеріал для розміщення на сайті.

Для отримання статей поштою Ви маєте зареєструватись
та налаштувати параметри розсилки в персональному акаунті.

Всі права належать
Освітній портал™ 2003-2019рр.

Дизайн порталу: Стильная Студия