www.osvita.org.ua
Статті з питань освіти // Прес-конференція міністра освіти і науки України...
Освiтнiй портал™
Головна
Новини освіти та науки
Події освіти та науки
Статті з питань освіти
Архів статей
Довідник ВНЗ України
Дистанційна освіта
Навчальні курси
Освіта за кордоном
Бізнес-освіта, MBA
Абітурієнту
Студенту
Болонський процес
Зовнішнє тестування (ЗНО 2014)
Середня освіта. Підручники
Законодавство
Періодичні видання
Каталог освітніх сайтів
Бібліотека
Реферати, курсові, дипломні
Профорієнтація молоді
Робота освітянам та молоді
Освітній форум
Зробити портал кращим!
Ефективна реклама
Прес-конференція міністра освіти і науки України Ніколаєнко С. М. Стратегія розвитку освіти в Україні
Дошкільна освіта

Головною метою сьогоднішніх перетворень в освіті є створення доступної, якісної системи освіти з раннього дитинства.

Найважливішим є дошкільне виховання, адже 70% інтелекту людини, і на 100% її духовність, моральність формуються в дитинстві.

Сьогодні за статистикою кожна шоста дитина у віці до 2-х років відвідує дитячий садок. Всього в дошкільних закладах виховується 51% від загальної кількості дітей дошкільного віку (66% - в місті, 26% - у селі).

За законом дитина має право здобувати дошкільну освіту як у дитячому садку, так і в родині або з допомогою педагогів у сім‘ї. Тому, важливим є питання модернізації змісту дошкільної освіти, розробка методичних матеріалів, відповідної літератури для вихователів, сімейних педагогів та батьків.

Міністерство освіти і науки вважає пріоритетами у розвитку дошкільної освіти у 2007/2008 навчальному році:

1. Розвиток і вдосконалення мережі дошкільних закладів всіх типів і форм власності, особливо в сільській місцевості, шляхом будівництва нових, відновлення закритих та відомчих дитячих садків, реорганізація дитячих садків загального типу відповідно до потреб населення.

2. Введення в систему дошкільної освіти соціально-педагогічного патронату. Це дасть змогу охопити дошкільним вихованням дітей які за станом здоров‘я не можуть відвідувати дитячий садок.

3. Відкриття соціальних груп загального розвитку та створення умов для перебування з однолітками і здобуття дошкільної освіти і ранньої адаптації дітей з вадами фізичного або розумового розвитку.

4. Забезпечити безоплатне утримання у садках дітей із соціально незахищених сімей.

5. Підвищити рівень педагогічних працівників дошкільних закладів та поповнення галузі новими кваліфікованими кадрами.

6. Піднести престиж професії вихователя шляхом запровадження нових моральних та матеріальних стимулів.

На рівні експерименту міністерство освіти підтримує створення навчально-виховних комплексів "школа – дитячий садок". В 2006 році 94,6 тисяч дітей відвідали 7,6 тисяч навчально-виховних груп у таких комплексах.

Середня освіта

Окрема увага Міністерства освіти і науки приділена сільській школі, адже дедалі зростає потреба у багатоваріантному спектрі освітніх послуг на рівні кожної школи.

Сьогодні, сільській школі важко витримувати такий якісно новий рівень. Тому міністерство освіти України за участю громадськості розробило положення про створення "Освітніх округів". Такі об‘єднання допоможуть забезпечити оптимальну якість і доступність освіти. При цьому йдеться не про укрупнення чи закриття, а про нову взаємодію між навчальними закладами. наприклад така співпраця допоможе зберегти, мало чисельну початкову сільську школу.

Освітні округи формуються за модульним принципом, до них входять дитячі садки, школи, музичні школи, різні клуби. Апробація пройшла у восьми областях: Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Запорізькій, Київській, Львівській, Миколаївській, Рівненській. За результатами експерименту, якій тривав 1,5 року, наказом міністерства освіти і науки затверджено положення про "Освітні округи".

Пріоритети у розвитку загально середньої освіти у 2007/2008 навчальному році:

1. Реалізація Державної програми "Школа майбутнього". Такі школи стануть майданчиками для апробації педагогічних інновацій. Тут будуть працювати не лише педагоги, а й вчені АПНУ та НАНУ. У перспективі в Україні буде створено біля тисячі таких шкіл.

2. Вперше участь України у міжнародному порівняльному дослідженні математичної і природничої освіти школярів 4-х та 8-х класів, за проектом TIMSS. Це най масштабніший проект у галузі освіти, з дослідження якості освіти у 67 країнах світу.

3. Впровадження системи профільного навчання у старшій школі. Відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту" вже через 4 роки старша школа має стати повністю профільною. На вирішення завдань нового навчання спрямовано "Комплексну програму забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін". Цією програмою передбачається і проведення наукових досліджень і методичних розробок, налагодження виробництва і проведення експериментальної апробації нових і модернізованих засобів, їх поставки, технічного обслуговування та надання методичної допомоги щодо використання в навчальному процесі. Вже розпочалась апробація навчального обладнання для кабінетів фізики в 62 навчальних закладах країни.

4. Увага до здоров‘я дітей, дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування та дітей-інвалідів. Це і умови навчання, медичний догляд, гаряче харчування.

5. Контроль та недопущення необґрунтованої ліквідації шкіл. Особлива увага до створення у населених пунктах з напруженою демографічною ситуацією комплексів "школа–дитячий садок", „школа – родина". Оскільки відповідно до ст..14 Закону України "Про освіту" питання розвитку мережі навчальних закладів належить до компетенції місцевих органів виконавчої влади.

6. Завершення у 2007 році комп’ютеризації загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів, а в 2008 році – підключення до мережі Інтернет.

7. Завершення у найближчі 2 роки перехід до зовнішнього оцінювання.

Питання та відповіді міністра на пресс-конференції

Питання: Що таке "Школа майбутнього"?

Міністр: Цього року в Ялті стартував пілотний проект "Школа майбутнього". В другій ялтинській школі буде оновлено навчальну базу, інформатизовано навчальний процес, створено шкільну друкарню, телецентр, по-іншому будуватиметься виховна робота. Крім Ялти "Школи майбутнього" з’являться в Києві, Донецьку, Тернополі, Кіровограді, Херсоні. В них створюватимуться умови для справді творчої праці вчителів. Зокрема, буде зліквідовано зрівнялівку в заробітній платі: платитимуть не за години, а за рівень знань, який отримали учні. В "Школах майбутнього" у класах буде не більше двох десятків дітей, а сама школа розрахована на 600 учнів. Такі школи стануть майданчиками для апробації педагогічних інновацій. Тут будуть працювати не лише педагоги, а й вчені АПН, і, навіть, національної. У перспективі в Україні буде створено біля тисячі таких шкіл. На ялтинську "Школу майбутнього" в бюджеті цього року закладено 10 мільйонів гривень. Крім того, залучатимуться кошти, які виділяє Світовий Банк в рамках проекту "Рівний доступ до якісної освіти".

П.: Як зміни в освіті впливатимуть на виховання школярів?

М.: Серед пріоритетних напрямів роботи міністерства питання духовного і морального виховання. Нещодавно між Міністерством освіти і науки, Всеукраїнською асоціацією батьківської громадськості й Всеукраїнською радою школярів була підписана угода про співпрацю в рамках "трикутника" вчитель-учень-родина. Мета такої роботи допомогти налагодить більш тісний зв'язок між родиною та школою. Спілкування у такому колі допоможе батькам краще розуміти проблеми своїх дітей, а вчителю вибудувати правильний підхід у навчанні та вихованні кожного учня. Адже освіченість не означає високий моральний і духовний рівень. Людина освічена, але не вихована скоріше шкідлива, ніж корисна.

П.: Як підтримує міністерство освіти і науки талановитих дітей?

М.: Минулого року 22 наших школяра взяли участь у міжнародних олімпіадах з математики, фізики, хімії, біології, екології. І вибороли 24 медалі: 4 золоті, 10 срібних, 10 бронзових. Для підтримки талановитих дітей міністерство освіти створює програму "Обдарована молодь". В рамках цієї програми буде оновлено реєстр переможців предметних районних, обласних, міських олімпіад. Це дасть нам можливість знаходити таких дітей на рівні школи, і супроводжувати в університетах, сприяти розвитку їх таланту і реалізації вже в науковій сфері.

У 2006 році 98 % переможців обласних олімпіад стали студентами вітчизняних університетів. В рамках програми "Обдарована молодь" передбачено 120 стипендій для учасників Малої академії наук, 100стипендій для обдарованих дітей та близько 1200 стипендій, для талановитих, перспективних студентів.

П.: Який стан реалізації Програми "Шкільний автобус"?

М.: Стан забезпечення підвезення учнів до навчальних закладів, особливо на селі, значно покращився. Зараз підвозяться 9 з 10 учнів, що потребують підвезення. Торік в бюджеті на фінансування Програми "Шкільний автобус" було закладено 68 млн. гривень. Щоправда, ці кошти були передбачені зі спеціального фонду й "прив’язані" до продажу землі. Міністерство провело всі необхідні тендерні процедури й було укладено угоди на придбання 436 шкільних автобусів, у тому числі уперше 36 – зі спеціальними пристроями для перевезення інвалідів. До речі, днями Кабінет Міністрів схвалив постанову щодо створення спеціальних автобусів для перевезення школярів з обмеженими фізичними можливостями, інвалідних візках. У державному бюджеті на 2007 рік на реалізацію Програми "Шкільний автобус" закладено 70 млн. гривень. Але знову, як і минулого року, це кошти зі спеціального фонду, що може створити труднощі, з якими ми зіткнулися торік.

Прес-служба МОН
Тел. (044) 236-60-20, 486-25-21
2007-02-08  |  Автор: Прес-служба МОН  |  http://www.mon.gov.ua

Віповідальність за зміст публікації несуть їх автори, думка редакції сайту "Освітній портал" може не співпадати з думкою авторів публікації.

Увага! Ви можете обговорити матеріали цього розділу в форумі
або запропонувати власний матеріал для розміщення на сайті.

Для отримання статей поштою Ви маєте зареєструватись
та налаштувати параметри розсилки в персональному акаунті.

Всі права належать
Освітній портал™ 2003-2018рр.

Дизайн порталу: Стильная Студия