www.osvita.org.ua
Статті з питань освіти // Дещо про фонетику німецької мови
Освiтнiй портал™
Головна
Новини освіти та науки
Події освіти та науки
Статті з питань освіти
Архів статей
Довідник ВНЗ України
Дистанційна освіта
Навчальні курси
Освіта за кордоном
Бізнес-освіта, MBA
Абітурієнту
Студенту
Болонський процес
Зовнішнє тестування (ЗНО 2014)
Середня освіта. Підручники
Законодавство
Періодичні видання
Каталог освітніх сайтів
Бібліотека
Реферати, курсові, дипломні
Профорієнтація молоді
Робота освітянам та молоді
Освітній форум
Зробити портал кращим!
Ефективна реклама
Дещо про фонетику німецької мови
Як часто, почув на вулиці іноземну мову і не зрозумів жодного слова, ми з легкістю вгадуємо, якою мовою спілкуються співрозмовники. У кожної мови є свій неповторний фонетичний образ, який і відрізняє їх одну від іншої.

Звідки ж він береться? Усе дуже просто. Якщо ми візьмемо за основу звуки природи, то зрозуміємо, що і мови - це усього лише набір звуків. Дзвінкі приголосні і голосні звуки сприймаються людським вухом як красиві і безпечні, наприклад, дзюрчання струмка, спів птахів; негарні шиплячі і глухі приголосні відповідають загрозливим явищам природи: буревію, гарчанню тварин, шипінню змій. Не останню роль у слуховому сприйнятті мови грають і історико-соціальні моменти. На думку багатьох наших співвітчизників, німецька відрізняється від інших романо-германських мов грубістю, жорсткістю, твердістю. Зокрема, один з класиків говорив про те, що німецька мова більше за інших підходить для спілкування з ворогом. Перша і друга світові війни сприяли відповідності цього твердження.

Взагалі, класична німецька мова, Hochdeutsch, формувалася тоді, коли трупи артистів подорожували з однієї землі в іншу. Вони не мали змоги розмовляти виключно своїм рідним діалектом, оскільки мешканці інших земель їх би не зрозуміли. Тому в мові цих артистів залишалося лише те, що було найбільш типовим для усіх діалектів розрізнених в епоху феодалізму німецьких земель. Але найбільший вплив на мову зробили верхньонімецькі діалекти (південь країни), звідси Hochdeutsch - високий німецький.

Отже, німецька, як і будь-яка інша мова, має свій власний унікальний фонетичний лад, який часто означає також і акцент. То що ж тоді являє собою цей горезвісний акцент? Як часто нам, "німцям", на перших заняттях викладачі з англійської мови в серцях повторювали: "Ну що ж ви говорите англійською з німецьким акцентом!!"! На що треба звертати увагу в першу чергу при вивченні фонетики німецької?

Усе по порядку. По-перше, в німецькій мові є три приголосних звуки, які вимовляють з придихом (з аспірацією). Це вибухові [p], [t], [k]. На заняттях з фонетики студентам мовних факультетів пропонуються вправи наступного характеру: вимовою вищезгаданих звуків студент повинен загасити свічку або (всеж-таки в аудиторіях зі свічками не побалуєшся) викликати запітніння розташованого перед губами люстерка. Звичайно, ці вправи дещо перебільшують видаваний звук, але все-таки допомагають добитися ефекту. Після тренувань звуки виходять досить інтенсивними. Спробуйте самі: Mit Pauken und Trompeten.

По-друге, підвищення напруженості голосних звуків на початку слова або фонеми (кореня або приставки), так званий "твердий приступ". Ефект досягається за допомогою видання своєрідного клацання на початку артикуляції (у німецькій - Knacklaut - клацаючий звук). Клацання робиться коренем мови в передній гортані (горлова змичка).

Аналогії в нашій мові відсутні. У транскрипції твердий приступ позначається комою вгорі перед звуком. Потренуйтеся: 'Esel 'essen Nesseln nicht, Nesseln 'essen 'Esel nicht.

Хотілося б зробити одне невелике зауваження з приводу того, як говорить справжній німець. Його мова ніколи не торкається до верхніх зубів. Наприклад, при вимовленні звуку [t] кінчик язика не впирається у передні зуби, як у нас, а лежить на верхньому передньому небі.

Сподіваємося, що ці нескладні правила допоможуть вам наблизитися до вимови носіїв.
2010-10-21  |  Автор: Яна Пшеничникова  |  http://www.studygerman.ru

Віповідальність за зміст публікації несуть їх автори, думка редакції сайту "Освітній портал" може не співпадати з думкою авторів публікації.

Увага! Ви можете обговорити матеріали цього розділу в форумі
або запропонувати власний матеріал для розміщення на сайті.

Для отримання статей поштою Ви маєте зареєструватись
та налаштувати параметри розсилки в персональному акаунті.

Всі права належать
Освітній портал™ 2003-2019рр.

Дизайн порталу: Стильная Студия