www.osvita.org.ua
Статті з питань освіти // Як заробити максимум на ЗНО: поради "бувалих"
Освiтнiй портал™
Головна
Новини освіти та науки
Події освіти та науки
Статті з питань освіти
Архів статей
Довідник ВНЗ України
Дистанційна освіта
Навчальні курси
Освіта за кордоном
Бізнес-освіта, MBA
Абітурієнту
Студенту
Болонський процес
Зовнішнє тестування (ЗНО 2014)
Середня освіта. Підручники
Законодавство
Періодичні видання
Каталог освітніх сайтів
Бібліотека
Реферати, курсові, дипломні
Профорієнтація молоді
Робота освітянам та молоді
Освітній форум
Зробити портал кращим!
Ефективна реклама
Як заробити максимум на ЗНО: поради "бувалих"
Тестування міцно "вкоренилося" у нашій системі освіти. І не останню роль у цьому відіграло те, що багато хто з нас переконалися: завдяки йому діти зі звичайних сімей можуть стати студентами найпрестижніших ВНЗ. Щоправда, для цього треба справді добре вчитися. Як і у минулому році, ВНЗ дозволили вводити по 2 профільні дисципліни і підвищувати з них прохідний бал. Таким правом скористалися, наприклад, в університеті ім. Т. Шевченка, КПІ та КНЕУ. Тут практично з усіх спеціальностей - по два профільних предмета. А прохідний бал по них ці ​​виші підвищили від 140 балів (у КНЕУ) і до 150-170 (в "Шевченко" і КПІ).

Про секрети успіху розповів Роман Пристайко, який у минулому році набрав 597 балів з ​​української мови та літератури, історії та географії. Наразі навчається у Львівському нацуніверситеті ім. І. Франка.

"Корисно робити конспект"

- Роман, розкажіть, будь ласка, як вам вдалося так добре підготуватися до тестів?

- Мені пощастило зі школою. До того ж, з усіх трьох предметів тестування у мене були сильні репетитори. Займався з ними близько півроку. Найбільше прогалин у мене було з української мови. Тому на заняттях з репетитором ми налягали на теорію, робили вправи, проходили перевірочні тести і писали контрольні. Багато працював і вдома. Після кожної контрольної самостійно розбирав ті завдання, які здалися найскладнішими, і знову проходив відповідну тему за підручником. Ще з цього предмету у мене був конспект. Його я взагалі вивчив від кірки до кірки. До того ж, на кожне заняття мені задавали писати всілякі твори. Тут у мене також були складнощі: хорошу ідею придумати можу, а викласти мою думку лаконічно і просто міг не завжди (а без цих умінь - хороша оцінка не світить). Тому ми з репетитором сиділи над кожним "проблемним" реченням. Часом доводилося переписувати твір по 3-4 рази. Ще його успіх залежить від того, наскільки добре абітурієнт зможе підібрати літературний приклад з теми твору.

- На вашу думку, в чому секрет гарного літературного прикладу?

- Потрібно точно розуміти, що саме письменник хотів сказати у своїй книзі. Не завжди й не в усіх це виходить (особливо стосується більш сучасної літератури). Тому не завадить прочитати критику, а потім знову повернутися до літературного твору, щоб наново розібратися в деталях і образах (що я і робив). До речі, якщо говорити про підготовку з літератури в цілому, то я прочитав всю програму ЗНО з літератури двічі - в листопаді і в травні, щоб освіжити і закріпити знання. Ще вивчив на пам'ять потрібні вірші. Вони згодилися на тестуванні.

- А на що ви налягали при підготовці з історії України та географії?

- На заняттях з історії України репетитор не тільки розповідав теми, але і пояснював логіку історичних подій. Це знадобилося на тестах: там було багато "хитрих" запитань. Щоб на них відповісти, треба було добряче проаналізувати факти. А систематизувати знання багато в чому допомогли тезові нотатки з тієї чи іншої теми та хронологічні таблички (їх роздавав репетитор).

Що до географії - то це моя пристрасть з дитинства. До того ж, з цього предмету я - неодноразовий призер міських та обласних олімпіад. Тому у репетитора я тільки закріплював свої знання. Усім абітурієнтам можу порадити (я теж так робив) - вчити географію краще з атласом. Візуалізація матеріалу допомагає краще його запам'ятати і засвоїти.

- Якими ще прийомами ви користувалися, щоб краще запам'ятовувати інформацію?

- Корисно конспектувати (одразу відкидається непотрібне) і схематизувати (спрощує розуміння) інформацію. Ще - промовляти її. Наприклад, ми з двоюрідним братом (разом ходили до репетитора) іноді влаштовували своєрідні перевірки знань, задаючи один одному запитання, або ж просто пояснювали незрозумілі моменти. А щоб ще краще запам'ятати дати з історії, я повісив їх список на холодильник. Підходячи до нього, не відкривав до тих пір, поки не проходив їх усі.

- У нинішніх абітурієнтів до тестів залишилося менше місяця. Саме час - підтягнути останні "хвости". Як ви це робили?

- По-перше, перечитував конспекти. По-друге, за місяць до "дня ікс" проходив різні тести (уявляв, ніби я вже на ЗНО, обмежував себе в часі...), щоб звикнути до формату тестування. Це ще й був відмінний спосіб довідатися, де залишилися прогалини в знаннях, які варто усунути.

- Знаєте, не дивно, що ви - лідер тестування. І в школі, наскільки мені відомо, ви були відмінником. А що стимулювало вас бути хорошим учнем?

- Ми розуміли, що без знань - нікуди. До того ж, прикладом для мене були батьки та старша сестра. У нас в сім'ї так склалося - добре вчитися і досягати результатів. Звичайно ж, важливий стимул - вступ до ВНЗ. Я з дитинства хотів вступити на географічний факультет. Знав, що все залежить тільки від мене, тому ніколи не запускав навчання.

"Ми не просто мама і син, а друзі"

Софія Пристайко, мати Романа Пристайко, вихователь: "У дитинстві Рома був непосидою: вчити літери і цифри він не хотів. У якийсь момент я перестала наполягати. Потім зрозуміла, що правильно вчинила. Адже все, що відбувалося у 1-му класі, було новим і захоплюючим для Роми, він із задоволенням ходив на уроки і швидко все засвоював.

Рома завжди вчився добре. Звичайно ж, були і невдачі. Але ми не просто мама і син, а хороші друзі, тому він ніколи не боявся розповісти мені про погану оцінку. У такі моменти я завжди намагалася підтримати його і разом з ним відшукати причину "фіаско".

Також з раннього дитинства ми з чоловіком всіляко підтримували пристрасть сина до географії - купували атласи, карти, барвисті енциклопедії і розповідали йому про все це. Думаю, головне у відносинах з дитиною - вміти довіряти, поступатися і прислухатися до його думки".

Ірина Колесник, дитячий і сімейний психолог Психологічного центру "Altera":

"У Роми з дитинства була мета - поступити на улюблену спеціальність, а тому батькам не довелося змушувати його вчитися. І, звичайно, він не досяг би таких високих результатів, якби з року в рік не вчився б добре. Адже за рік і навіть два неможливо надолужити згаяне і добре підготуватися до тестів. До того ж, батьки хлопчика зуміли показати йому, що знання - це цінність, і всіляко підтримували захоплення сина географією. А це ще більше стимулювало Рому вчитися добре.

Всім батькам я б порадила:

1 Запам'ятайте: у дитини не буває "безглуздих" інтересів і захоплень. Тому не знецінюйте і не критикуйте те, що йому подобається. Намагайтеся перенести любов до однієї теми на навчання в школі. Наприклад, якщо чадо захоплюється автоперегонами, то йому напевно буде цікавою фізика. Розкажіть йому, що знання з цього предмету допоможуть йому бути успішним у автоперегонах.

2 Ніколи не любіть лише за "п'ятірки". Інакше дитина перестане вчитися для себе, для пізнання чогось нового, а буде домагатися успіху, щоб бути коханим і визнаним батьками. Через це виростають люди-відмінники, які не знають, чого насправді хочуть у житті, і не розуміють, навіщо вони чого-небудь досягали".

Схожі за темою публікації:
Як заробити максимум на ЗНО: Формат підготовки
Як заробити максимум на ЗНО: Українська мова та література
Як скласти ЗНО 2013: поради минулорічних випускників
Правила експрес-підготовки до тестів для абітурієнтів
Як студентам підвищити потенцію… ментальну
2011-05-11  |  Автор: Людмила Колб  |  http://www.segodnya.ua

Віповідальність за зміст публікації несуть їх автори, думка редакції сайту "Освітній портал" може не співпадати з думкою авторів публікації.

Увага! Ви можете обговорити матеріали цього розділу в форумі
або запропонувати власний матеріал для розміщення на сайті.

Для отримання статей поштою Ви маєте зареєструватись
та налаштувати параметри розсилки в персональному акаунті.

Всі права належать
Освітній портал™ 2003-2019рр.

Дизайн порталу: Стильная Студия