Бізнес-освіта, MBA // Статті // Рейтингів МВА стає більше

реєстрація

Увага! Технічні роботи.

Шановні користувачі, на сайті планові технічні роботи. Просимо утриматись від оновлення власних даних на сайті до 08:00 29.03.2011. Дякуємо за розуміння.

Зверніть увагу!

Рейтингів МВА стає більше

Охочим отримати диплом МВА все складніше вибрати бізнес-школу. Рейтингів бізнес-шкіл стає все більше, при їх складанні застосовуються різні методології, школи оцінюються за різними критеріями.

Такі друковані видання, як Financial Times, Wall Street Journal і Business Week, регулярно замовляють складання рейтингів бізнес-шкіл. "Рейтинги бізнес-шкіл стали настільки популярними, що сьогодні їх публікують шість крупних видань, - говорить Кім Кітінг, директор по зв'язках з громадськістю бізнес-школи Tuck в Дартмуте. - Проте тут важливо пам'ятати, що кожен рейтинг оцінює школи трішки по-своєму".

Наприклад, рейтинг Wall Street Journal складається виходячи з того, як виглядає школа в очах корпоративних працедавців. А при складанні рейтингу Business Week враховуються результати опитувань як працедавців, так і самих студентів. Хоча тут криється і одне з вразливих місць цього рейтингу, оскільки студентові вигідно добре відзиватися про свою школу і тим самим сприяти підвищенню її рейтингу. Крім того, Business Week віддає явну перевагу американським бізнес-школам. Число європейських студентів складає не більше 10% опитаних.

Financial Times більшою мірою покладається на більш-менш об'єктивні дані, наприклад "розмір зарплати через три роки після закінчення школи" або "число студентів з докторським ступенем". В порівнянні з двома попередніми рейтингами рейтинг Financial Times представляється глобальнішим. Вразливі місця рейтингу в тому, що, оцінюючи школу, наприклад, за розміром зарплати "через три роки після закінчення школи", він ставить у вигідніше положення школи, у яких тісніші зв'язки з інвестиційними банками.

Найбільш суперечливим представляється рейтинг Wall Street Journal. Наприклад, при його складанні працедавців просять розповісти про те, як вони набирають персонал і що думають про випускників тієї або іншої школи, - замість того щоб попросити їх оцінити якість самої школи. Зсув акцентів в питаннях приводить до результатів, які різко відрізняються від результатів, отриманих, скажімо, Business Week. Наприклад, в рейтингу WSJ школа ESADE в Барселоні виявилася вищою, ніж багато відоміших бізнес-школ.

Спеціалізоване видання The МВА Career Guide теж складає свій рейтинг. Він ґрунтується на думці міжнародних корпорацій, що наймають випускників шкіл МВА, здатних працювати більш ніж в одній країні. Власне, The МВА Career Guide рейтингу і не складає, просто розташовуючи кращі бізнес-школи в алфавітному порядку і розподіляючи їх по континентах: кращі школи МВА в США, потім кращі школи МВА в Європі і т.д. Більш того, The МВА Career Guide складає переліки кращих тільки для окремих регіонів і ніколи не інтегрує їх в єдиний рейтинг.

Російські працедавці досить спокійно відносяться до рейтингів при наймі випускників МВА. Місце бізнес-школи в тому або іншому рейтингу хвилює їх значно менше, ніж досвід роботи. "[Місце школи] може бути важливим для першого знайомства, для організації переговорів, - говорить Сергій Мартьянов, партнер хедхантінгової компанії "Росексперт". - Але потім все визначається конкретним досвідом. Клієнт дивиться, чого реально ці люди добилися".

Індивідуально підходить до кожного кандидата і російський підрозділ консалтингової компанії McKinsey & Company. Хоча для підбору нових співробітників він працює безпосередньо з кампусами обмеженого числа бізнес-шкіл: десятка провідних шкіл в США, а також INSEAD і Лондонською бізнес-школою в Європі.

Автор: Катерина Кудашкіна,
Ольга Промптова,
джерело: "Ведомости"

Попередня сторінка розділу: Статті

Увага! Ви можете обговорити матеріали цього розділу в форумі
або запропонувати власний матеріал для розміщення на сайті.