Бізнес-освіта, MBA // Статті // Як розібратися в рекламі MBA

реєстрація

Увага! Технічні роботи.

Шановні користувачі, на сайті планові технічні роботи. Просимо утриматись від оновлення власних даних на сайті до 08:00 29.03.2011. Дякуємо за розуміння.

Зверніть увагу!

Як розібратися в рекламі MBA

Вартість навчання на майстра ділового адміністрування (МВА) занадто висока, щоб можна було вибирати навчальний заклад або програму на підставі одних лише рекламних оголошень. Вдумливий і відповідальний підхід припускає докладний збір значимої інформації відразу з декількох альтернативних проектів та їхній порівняльний аналіз.

Не тільки реклама

Майбутньому студентові в жодному разі не слід обмежуватися у своєму аналізі тільки рекламною інформацією, тому що сучасний рекламний світ тримається в значній мірі на маніпулюванні свідомістю потенційного клієнта. Розважливій людині завжди варто спробувати заглянути за рекламний образ, щоб довідатися, наскільки він відповідає дійсності. Якщо ж ви дотримуєтеся іншого підходу і довіряєте рекламі, то фактично віддаєтеся свого роду азартній грі з непередбаченим підсумком, ризикуючи одержати за свої гроші неякісний продукт. Адже при емоційному сприйнятті реклами ви фактично оцінюєте упаковку, а не сам товар! Тому ми зосередимо свої зусилля не тільки на зборі й сприйнятті рекламної інформації, але також спробуємо більш пильно розглянути процес знайомства з альтернативними варіантами вибору. Для цього необхідно вміти одержувати та правильно сприймати не тільки те, що нав'язують нашій увазі, але й ту інформацію, що часто ховають від стороннього погляду або щонайменше не виставляють напоказ.

Реклама та інші види інформації

Відомості, що інформують нас про товар або послугу, а також їхніх постачальниках, умовно можна розділити на три види. Перший з них представляє сучасна реклама. Її особливістю є так звана "замануха", що впливає на емоційну частину нашої психіки. Взагалі реклама - це інформація, що шукає тебе з метою затягти. Але реклама рекламі ворог.

Останнім часом вона стає усе більш ірраціональною, відходячи від старомодних принципів, коли рекламні матеріали в основному намагалися повідомити потенційному споживачеві корисні відомості про рекламований об'єкт. По логіці речей реклама такої серйозної освітньої послуги, як навчання на МВА, повинна носити винятково раціональний характер. Однак все частіше доводиться зіштовхуватися з емоційними "заманухами", явно розрахованими на психологічно незрілого клієнта, що не зовсім розуміє, навіщо йому потрібний диплом МВА, і прагне одержати його скоріше під впливом моди.

Другим різновидом інформації є докладні відомості відкритого характеру про сам навчальний заклад і його програми. Такі дані звичайно не розміщують на найбільш видному місці, і в них немає відвертої "заманухи", тому що вони розраховані на те, щоб зацікавився людину. Тому їх надають, як правило, за запитом або ж просто розташовують там, де активний клієнт може їх знайти самостійно, наприклад на корпоративному інтернет-сайті. Ці відомості звичайно в меншій ступені спотворюють дійсність - на відміну від прямої реклами, що створює відверто привабливий образ. Цей вид інформації можна порівняти з макіяжем, у той час як реклама - це маска або грим.

Як реагувати на виявлені невідповідності між рекламними матеріалами і реальним положенням справ? Чи варто ображатися на постачальника послуг, відмовляючись від подальшої розмови? Аж ніяк, тому що багато сумлінних суб'єктів ринку навчальних послуг найчастіше просто змушені додержуватися законів маркетингу, виявивши, що без "заманухи" й деякого прикрашання своєї пропозиції можна просто залишитися непоміченим.

Інформація другого виду часто містить докладні пояснення про різний рід особливостей навчального закладу або його програм, роблячи основний акцент на новизні або ексклюзивності своїх навчальних матеріалів і застосовуваних технологій.

Наскільки можна довіряти подібним статтям? Найкраще такі пропозиції перевіряти, доповнюючи їх інформацією з незалежних джерел. Наприклад, у цьому плані виявляються корисними тематичні сайти Інтернету, що акумулюють зважені й неупереджені статті компетентних експертів. Використовуючи пошукові системи, ви через ключові слова та поняття можете знайти альтернативні матеріали з питання, що цікавить вас.

Третім видом інформації є неформалізовані відомості, які ви можете одержати далеко не в кожному навчальному закладі, та й то лише при неабиякій наполегливості. Деякі з вітчизняних навчальних закладів сповідують звичайний для Заходу відкритий підхід до взаємодії зі своїм потенційним клієнтом, коли він може безперешкодно познайомитися з навчальним процесом, викладачами, студентами, випускниками й навіть побувати на заняттях. Стара радянська звичка не пускати сторонніх на свою "кухню", не виносити сміття з хати, а лише займатися показухою характерна поки що для багатьох наших навчальних закладів, що декларують себе провідниками західної ділової культури на наших просторах.

Взаємодія із представниками навчальних закладів

Однією з різновидів значимої інформації про постачальника освітніх послуг є його підхід до роботи із клієнтами. Адже на практиці виходить, що навчання вищій майстерності ведення бізнесу - це в той же час бізнес для самого навчального закладу. Подумайте, чи може сформувати гарного бізнесмена той, хто не процвітає у власному бізнесі?! Наочним прикладом того, як не слід вступати, може бути й презирлива байдужість укупі з відвертим хамством клієнтові, і шахрайство у фінансових питаннях, і огидна організація рекламно-інформаційних матеріалів, і невиправдана закритість у взаємодії з потенційним споживачем.

Тому з метою одержання максимальної кількості інформації про потенційного постачальника навчальної послуги намагайтеся контактувати з ним як можна щільніше, вимагаючи навіть те, що вам не дуже потрібно. Для вас у цій справі головне - домогтися, щоб ваш супротивник виявив перед вами своє справжне обличчя. І кращий спосіб змусити його зробити це - різні провокації або розвідка боєм, що припускає наполегливий і допитливий збір інформації. Тільки так ви зможете довідатися, чи відповідає рекламований образ дійсності, чи готовий навчальний заклад працювати з незручним клієнтом.

Наприклад, задайте таке контрольне питання представникові навчального закладу: "Розкажіть про недоліки вашого ВНЗ і його навчальних програм". Багатьох лжебізнесменів подібне прохання валить у стан шоку, і вони або починають мимрити щось незрозуміле, або заявляють, що в них немає недоліків, що саме по собі відверта дурість. Якщо він не зможе відверто відповістити на поставлене запитання, то це не означає, що вам треба припиняти розмову й викреслювати даний заклад зі списку розглянутих варіантів. Просто прийдеться активніше збирати інформацію неформальними методами.

Якщо представник закладу не може розписати негативні моменти своєї пропозиції, спробуйте попросити його зробити це у відношенні інших розглянутих вами варіантів. Після того як він розкритикує інших, попросіть чесно сказати, чим ці варіанти краще його пропозиції. Якщо він знову виявиться не на висоті, то до його слів варто ставитися з недовірою. У цьому випадку можна подібні допити із пристрастю влаштувати представникам кожної розглянутої вами програми. Тільки такий активний збір різнобічних відомостей дозволить вам одержати більш-менш об'єктивну картину.

Оптимальним підходом постачальника при роботі із клієнтом є різнорівневе надання інформації, коли кожна людина може одержати тільки те, що їй потрібно. Несерйозний клієнт одержить своє рекламне брязкальце й піде задоволений, затративши на контакт мінімум часу. Допитливу же людину посадять за столик, приготувавшись у докладній розмові відповісти на величезну кількість питань і вручити їй найрізноманітніші матеріали, приготовлені в кращому для сприйняття вигляді й утримуючий великий обсяг корисної інформації. Якщо ж клієнт побажає, що називається, пощупати своїми руками пропоновану послугу, то йому нададуть можливість відвідати поточні заняття та поспілкуватися з їхніми учасниками.

P.S. Нам хотілося б звернути вашу увагу на дуже важливий аспект, що часом має першорядне значення. На жаль, більшість фахівців, що одержали диплом школи МВА, по закінченні навчання зазнають серйозних труднощів з пошуком підходящого місця роботи.

Проблема в тому, що диплом школи МВА характеризує свого власника як висококласного фахівця в галузі сучасного менеджменту європейського рівня. У нашій нинішній дійсності в більшості випадків це робить його знання нікому не потрібною теорією. Абітурієнтам, що бажають одержати диплом МВА, необхідно віддавати собі звіт у тому, що спектр предметів у школі доводиться оцінювати з коефіцієнтом виправлення на вітчизняні умови побудови бізнесу.

Через зазначені причини основний шар отриманих знань залишається мертвим капіталом, не застосовуваним на практиці. Тому, перш ніж ухвалювати рішення щодо вступу в ту або іншу школу, зверніть особливу увагу на рівень інформаційного матеріалу, що викладається, його наближеність до нашої дійсності.

А один із найбільш оптимальних способів зробити це - задати кілька питань студентам, що вже навчаються, або випускникам курсу, що сподобалися вам.

За матеріалами
статті Сергія Гладишева, -
Сучасна ocвiтa, №10, листопад 2005 р.

Попередня сторінка розділу: Статті

Увага! Ви можете обговорити матеріали цього розділу в форумі
або запропонувати власний матеріал для розміщення на сайті.