Новини освіти та науки в У... // Наука в світі // Біологи розшифрували геном...

[ русский ] Біологи розшифрували геном ящірки

Учені Броудського інституту в Кембріджі (Велика Британія) вперше розшифрували геном рептилії. Об'єктом вивчення стала ящірка Anolis carolinensis, також відома як каролінський аноліс. Стаття дослідників опублікована в журналі Nature.

Рептилії, птахи та ссавці належать до групи живих істот під назвою амніоти. На відміну від риб і земноводних у цих тварин з'являється особливий "просунутий" тип зародкових оболонок – амніон. Завдяки ньому амніоти можуть розвиватися на суші, а не у воді.

Довжина ДНК A.carolinensis складає 1,78 мільярда нуклеотидів (елементарної "цегли", з якої складається ДНК) – для порівняння, геном людини складається з 3 мільярдів нуклеотидів. Учені заздалегідь проаналізували послідовність ДНК Х-хромосоми ящірки – статеві хромосоми особливо цікаві для вивчення, оскільки в групі амніот є два типи визначення статі. У рептилій і ссавців жіночі особини несуть дві однакові статеві хромосоми, а чоловічі – дві різні, а у птахів все навпаки.

До появи нової роботи були отримані послідовності повногеномів ДНК ссавців та птахів. Аналіз генома аноліса дозволить вченим зрозуміти, як саме в еволюції утворився амніон.

06.09.2011 10:46, за матеріалами: Lenta.ru