реєстрація

Новини освіти та науки в Україні та світі

[ русский ] Наскільки для роботодавця важливий престиж університету? - експерти

Факти ICTV поговорили c рекрутинговими компаніями, щоб зрозуміти, а хто зараз потрібен на ринку праці?

Далі – пряма мова директора Key People Recruiting Надії Савченко, виконавчого директора Wanted Анастасії Журавель і директора HR Consulting Юрія Кострикіна.

Зустрічають не за назвою

Надія, Key People Recruiting:

– Роботодавців вражають тільки топові ВНЗ. Таких в Україні мало: Києво-Могилянська академія, КНУ ім Т. Шевченка (не всі факультети) Одеський мехмат і ще декілька. В цілому, назва ВНЗ вже не індикатор хорошого чи поганого кандидата.

Анастасія, Wanted:

– Виходячи з нашого досвіду, конкретний ВНЗ має значення тільки коли йдеться про вузькопрофільних фахівців, і то не завжди.

Спеціалізація важлива?

Анастасія, Wanted:

– Приблизно 35% роботодавців кажуть про бажану профільну освіту. Поки не було випадків, коли об’єктивно відповідному кандидату відмовляли у працевлаштуванні через відсутність профільної освіти. Але багато в чому це пов’язано з тим, що ми закриваємо більшою мірою вакансії адміністративного напрямку.

Юрій, HR Consulting:

– Роботодавці вимагають, щоб кандидат був з профільною освітою. Бухгалтерів з інституту культури або перекладача з КПІ не хочуть брати на роботу.

Проблеми вишів

Надія, Key People Recruiting:

– Випускник інституту не навчений працювати в швидко змінюваних обставинах, в яких потрібно залишатися гнучким, адаптивним, готовим до постійного навчання. Виняток: Києво-Могилянська академія і університет Шевченка – це високо конкурентне середовище, туди приходять кращі діти з високими балами, і там студенти звикли один з одним конкурувати.

Проблема в студентах в тому, як вони навчаються, що вивчають. У більшість українських ВНЗ легко вступити, тому часто там багато ледарів.

Анастасія, Wanted:

– Є ВНЗ, які дають дуже сильну теоретичну базу, але основна їх проблема – відсутність практики. Зазвичай, практика для студентів – це формальність на базі навчального закладу. Компанії все одно вкладають в навчання і розвиток професійних компетенцій співробітників – особливо тих, хто на старті кар’єри.

Юрій, HR Consulting:

– Якість кадрів, які приходять відразу після університету на роботу, за останні 10 років явно зменшилась. Про це свідчать щоденні співбесіди. Випускники неграмотно пишуть, не вміють відповідати на питання, не мають власної думки про бренд і тощо.

Ідеальний випускник

Надія, Key People Recruiting:

– Освіту можна підтягнути: вступити на заочну форму, пройти якісь курси, книги почитати. Якщо у людини немає в характері відповідальності, адаптивності, гнучкості – потрібно працювати над собою.

На другому курсі студент повинен займатися волонтерством, ходити на стажування.

На третьому – працювати хоча б з частковою зайнятістю.

Юрій, HR Consulting:

– Наявність диплома зобов’язує мати хоча б ті знання, які випускник отримав в університеті. Крім того, він повинен чітко розуміти свої цілі, галузь, в якій хоче працювати, і прагнути відповідати вимогам.

Анастасія, Wanted:

– Освіта – завжди плюс. Але особистісний потенціал, здатність швидко навчатися, правильна мотивація і сяйливі очі часом важливіше наявності диплома.

Теорія дає перевагу?

Анастасія, Wanted:

– Тільки коли мова йде про молодих фахівців, яких роботодавці будуть вирощувати всередині своїх компаній. Це трапляється все частіше. Багато компаній співпрацюють з ВНЗ, як з хорошим джерелом кандидатів. Коли є сильні програми адаптації та навчання, ці кандидати показують дуже гарні результати.

Юрій, HR Consulting:

– Якщо роботодавець готовий вкладати в співробітника, то йому потрібно перевіряти мотивацію. Якщо вона є, він може змиритися з нестачею практичних навичок.

Надія, Key People Recruiting:

– Якість знань 90% студентів далекі від необхідного рівня для отримання роботи. Теорія не дає переваг. Куди більше грає роль практичний досвід, який показує, як влаштований бізнес, як працюють в професії тощо.

Зарубіжні університети додають престиж?

Анастасія, Wanted:

– Загалом, так. З іншого боку, компанії не завжди готові надати можливість використовувати отримані знання. Як правило, наявність подібної освіти важливіше для міжнародних компаній. Хоча б тому, що людина добре володіє іноземною мовою, отже – може бути корисна компанії при виході на нові ринки, вибудовуванні відносин з іноземними партнерами тощо.

Надія, Key People Recruiting:

– Іноді хороший європейський або американський ВНЗ – це єдина вимога міжнародних компаній. Престижний іноземний університет виділяє тебе з натовпу претендентів. Плюс наявність мов.

Юрій, HR Consulting:

– На позиціях лінійного фахівця все одно, яка освіта – Оксфорд чи Луганський інститут. Іноземний ВНЗ може зацікавити “ейчара”.

Вища освіта – обов’язкова?

Анастасія, Wanted:

– Це важливо, проте не є гарантією конкурентною перевагою. У нашому сегменті (маркетинг, управління персоналом, фінанси і продаж) майже у всіх кандидатів є освіта, рідко профільна, але все ж у 95% вона присутня. Однак на етапах відбору в компанії ні з нами, ні з роботодавцями питання освіти практично не зачіпається. Набагато цінніше – наявність необхідних особистісних компетенцій, і досвіду (там, де це критично важливо).

Юрій, HR Consulting:

– Вища освіта не фігурує з якимись потребами роботодавця. Багато є робочих професій, де вища освіта не потрібна.

Надія, Key People Recruiting:

– Вища освіта не дає гарантії попиту на ринку праці. Робочі кваліфіковані спеціальності затребувані настільки, що зарплати кваліфікованого автослюсаря або механіка вище, ніж у юриста або економіста середньої руки.

Наявність вищої освіти бажана, але цього недостатньо для отримання першої роботи. Краще з 2-3 курсу підробляти, отримувати практичний досвід, перевіряти ваша це професія чи ні. До п’ятого курсу потрібно мати не тільки знання, а й досвід роботи.

Ірина Самосват.

25.11.2017 00:00, за матеріалами: ICTV

Інші новини рубрики "Освіта та наука в Україні"

Фізичні покарання погіршують поведінку дітей - вчені

Діти, яких фізично карають за погану поведінку, схильні до проблем з поведінкою більше, ніж їх однолітки, до яких застосовуються менш категоричні заходи виховання. Це з'ясували американські вчені, які провели лонгитюдное дослідження змін в поведінці понад 12 тисяч американських дітей. Робота опублікована в журналі Psychological...Докладно

16.12.2017 02:53

Струмки на Марсі виявилися потоками піску

Потоки солоної води, які з'являються навесні і влітку на Марсі, швидше за все, є потоками піску, пишуть вчені в Nature Geoscience. Геологи провели топографічний аналіз, який показав, що струмки, ймовірно, складаються з гранульованих часток, а не з рідини. При цьому вода може брати участь в процесі зародження потоків, так...Докладно

14.12.2017 02:56

Ожиріння серед підлітків пов'язано з молекулярними порушеннями головного мозку

До такого висновку прийшли бразильські вчені, які співвіднесли цілісність білої речовини головного мозку підлітків із зайвою вагою. Доповідь про це була представлена на конференції Радіологічного товариства Північної Америки, яка проходить в Чикаго. Недавнє дослідження показує, що число дітей з ожирінням за останні 40...Докладно

12.12.2017 02:59

6-поверхова формула освітньої субвенції та імплементація Закону «Про освіту» – Лілія Гриневич про зміни в шкільній освіті

«Сьогодні освітня система стоїть перед кількома нагальними викликами – запровадження нової формули розрахунку освітньої субвенції, запуск 1-го класу Нової української школи, а також загалом імплементація Закону «Про освіту». Про це зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час форуму на тему: «Децентралізація...Докладно

12.12.2017 01:23

Ми повинні формувати в школярів несприйняття будь-яких форм дискримінації – заступник Міністра Роман Греба під час круглого столу з ЮНІСЕФ

МОН підтримує необхідність поширення в усіх школах програми ЮНІСЕФ «Спорт заради розвитку», яка допомагає школярам розвивати важливі соціальні навички. На цьому наголосив заступник Міністра освіти і науки Роман Греба під час круглого столу «Перспективи поширення програми «Спорт заради розвитку» в Україні», що пройшов у...Докладно

12.12.2017 01:23

Протягом 2017-го українські учасники вибороли 24 медалі на міжнародних учнівських олімпіадах – завершальними стали нагороди на змаганнях з астрономії

Українські учасники здобули 4 нагороди на ХІ Міжнародній олімпіаді з астрономії та астрофізики. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Срібну та...Докладно

12.12.2017 01:22

Більше новин рубрики "Освіта та наука в Україні"

Новини інших рубрик

Більше новин