реєстрація

Новини освіти та науки в Україні та світі

[ русский ] Танці назвали вдалим доповненням до точних наук

Заняття танцями доповнюють навички, які отримують студенти точних наук, допомагають їм розвинутися в новій області, розвинути креативність і міждисциплінарний тип мислення. До таких висновків прийшли дослідники з Університету Північної Кароліни після опитування студентів і випускників спеціальностей STEM (технічні спеціальності і точні науки). Результати опубліковані в журналі Journal of STEM Education.

Затребуваність випускників STEM зростає з кожним роком і в США вона обганяє всі інші напрямки більш, ніж у півтора рази. Серед фахівців в галузі освіти існує точка зору про те, що заняття мистецтвами дозволяє доповнити навчання студентів і сформувати основні навички, звані «4Cs»: креативність, здатність до співпраці, критичне мислення і комунікативні навички, а також поліпшити навички вирішення складних міждисциплінарних проблем. Люди, зайняті мистецтвом і вирішальні творчі завдання, мають інші погляди на проблеми і орієнтований на людину підхід, який можуть запозичити студенти і випускники точних спеціальностей. Все це надихнуло американських дослідників перевірити, чи вірна ця точка зору, привернути увагу до теми, і охарактеризувати досвід учнів, які займаються танцями, з точки зору академічних, особистих, інституційних і кар'єрних факторів.

Дослідження мало на якісний характер і охоплює широке коло питань. Перша його частина полягала в бібліографічному дослідженні по рецензуються журналам, пов'язаних з утворенням і кращими освітніми практиками (ERIC database), а також за науковими публікаціями на тему мистецтв, соціальних наук, науки і техніки (ProQuest database). За цих баз даних робили запити, пов'язані з вищою освітою, точними науками і технологіями, і заняттями мистецтвом. Друга частина полягала в роботі з фокус-групами. Суть цього методу в тому, щоб зібрати групу людей для обговорення загальної для них теми, причому учасники можуть висловлювати думку різних груп (в даному випадку, студентів різних спеціальностей і курсів). Розмову з ними веде підготовлений ведучий, завдання якого – спровокувати активне обговорення питання, яке цікавить дослідників, і зібрати якісні дані з цього приводу: інформацію про особистий досвід учасників, їх спостереження, ідеї та рекомендації.

Дослідники зібрали дві фокус-групи з танцювальних центрів при університеті штату Нью-Йорк, всього 24 студентки, всі дівчата. Танцювальна програма університету дозволяє вивчати танці різних стилів і брати участь в хореографічних постановках і перформанси, на неї може записатися будь-який учень університету. У першій групі сім студенток вибрали точні спеціальності, інші п'ять займалися маркетингом і соціальними роботами. У другій групі «джерел» було вісім, вони вивчали інженерію і хімію. Учасницям було від 18 до 22 років, і всі вони щотижня займалися танцями по вісім-12 годин. Кожна сесія обговорення в фокус-групі зайняла близько 75 хвилин, розмови були записані і розшифровані для подальшого кодування, аналізу та обговорення. Кодуванням займалися три незалежних фахівця відповідно до встановлених в попередніх дослідженнях методами, надійність кодування оцінили за допомогою коефіцієнта капи Коена.

Робота з базами даних показала, що більша частина досліджень сфокусована на учнях початкової та середньої освіти, які цікавляться точними науками. Лише в невеликій кількості робіт вивчалося поєднання точних наук у ВНЗ із заняттями мистецтвом. У бесідах фокус-груп для кожної з чотирьох основних тем дослідники виділили підтеми, порушені студентами під час обговорень. У питаннях, пов'язаних з академічною діяльністю, були згадані: емоційна залученість, строгість програми, прихильність профілюючої дисципліни і самоефективності. В особистому темі вивчалося те, як індивіди ідентифікують себе в зв'язку зі своєю майбутньою професією, обговорювалися взаємодії студентів, і зона комфорту. Інституційні питання стосувалися того, чи бачать студенти, що їх університет цінує мистецтва, і як вони ставляться до їхньої наявності в університеті з сильним ухилом в точні науки. Також тут стосувалися питань різноманітності та соціального включення, суспільних відносин і питань участі на дисциплінах. У темі підготовки до ринку праці обговорювалися креативність та навички, необхідні для вирішення складних міждисциплінарних задач.

Коефіцієнт каппа Коена для трьох кодеров в середньому склав 0.627 (0.689, 0.720 і 0.472 для кожної пари), що класифікується як помірна-висока надійність.

Аналіз коментарів студентів підтвердив важливість досвіду занять танцями в академічному житті. Вони часто вказували, що точне освіту і заняття танцями мають комплементарний характер, і що найкраще, коли навчальний розклад дозволяє займатися і тим, і іншим, приділяючи пріоритетну увагу профільних дисциплін. Строгість і вимогливість була характерна як для основних занять, так і для танцювальних уроків. Також студенти зізналися, що танці створювали сприятливі умови для самовираження, і підкреслювали, що там їх креативність цінується і приймається. Переважна більшість (11 з 13) студентів виявилися задоволені своїми відмітками і самоефективністю як в академічних заняттях, так і в танцювальних.

В рамках особистих тим студенти обговорювали ставлення однолітків до їх хобі. Вони зізналися, що заняття танцями часто викликають нерозуміння і не сприймаються серйозно. Автори дослідження інтерпретували це як прояв академічного елітизму і обмеження самоідентифікації профільною дисципліною. Дівчата-«гасити розташоване поблизу» відчували комплекс гендерної самоідентифікації, оскільки їх спеціалізація була пов'язана з чоловічою твердістю, а заняття танцями – з м'якістю і крихкістю.

Студенти погодилися, що мистецтво і танці є важливим механізмом підтримки різноманітності: танцями займалися студенти різної раси і етносу, академічних напрямків, демографічного стану, і самі танцювальні стилі були різноманітними. Студенти констатували, що такого розмаїття не спостерігалося на точних курсах.

Також вони відзначили, що ті, хто займається точними науками, часто зображуються як гіки, в основному чоловіки, і їм не вистачає гнучкості, креативності та різноманітності (в широкому сенсі), тоді як танці асоціюються в суспільстві з дівчатами, в основному білими, худорлявої статури, і з класичними танцювальними напрямками. Учасники висловили незгоду з цими міфами, і вказали на різноманітність, яке в дійсності існує і в тій, і в іншій культурі, включаючи різноманітність у поглядах їх членів.

В рамках обговорення ринку праці учні підтвердили, що поєднання основних дисциплін з танцями дозволяє навчитися різноманітним підходам до вирішення проблем, розвинути креативність і здатності до спільної роботи.

Шість випускників також підтвердили це в індивідуальних інтерв'ю вже після їх випуску і початку професійної кар'єри в різних областях. Вони часто говорили про вирішення проблем і порівнювали підходи до вирішення завдань в танцях і в своїх профілюючих курсах. Вони повідомили, що в своїй роботі практикують навички, якими навчилися під час занять танцями і точними науками.

Автори дослідження визнають його обмеження і вважають, що наступним кроком має бути кількісне дослідження на більшій вибірці, а також вивчення інших видів мистецтв.

Для володарів наукового ступеня щороку проводиться міжнародний творчий конкурс «Станція свою дисертацію», виступи переможців 2015 року можна подивитися в нашій замітці, а в 2016 лауреатом став російський біохімік. За мистецтво дають і Нобелівську премію по літературі: в 2016 лауреатом став Боб Ділан, рядки пісень якого нерідко цитують в статтях з медицини, а в цьому році премію отримав британський письменник японського походження Кадзуо Ісігуро.

Anna Zinina

23.11.2017 00:00, за матеріалами: N+1

Інші новини рубрики "Освіта та наука в Україні"

Фізичні покарання погіршують поведінку дітей - вчені

Діти, яких фізично карають за погану поведінку, схильні до проблем з поведінкою більше, ніж їх однолітки, до яких застосовуються менш категоричні заходи виховання. Це з'ясували американські вчені, які провели лонгитюдное дослідження змін в поведінці понад 12 тисяч американських дітей. Робота опублікована в журналі Psychological...Докладно

16.12.2017 02:53

Струмки на Марсі виявилися потоками піску

Потоки солоної води, які з'являються навесні і влітку на Марсі, швидше за все, є потоками піску, пишуть вчені в Nature Geoscience. Геологи провели топографічний аналіз, який показав, що струмки, ймовірно, складаються з гранульованих часток, а не з рідини. При цьому вода може брати участь в процесі зародження потоків, так...Докладно

14.12.2017 02:56

Ожиріння серед підлітків пов'язано з молекулярними порушеннями головного мозку

До такого висновку прийшли бразильські вчені, які співвіднесли цілісність білої речовини головного мозку підлітків із зайвою вагою. Доповідь про це була представлена на конференції Радіологічного товариства Північної Америки, яка проходить в Чикаго. Недавнє дослідження показує, що число дітей з ожирінням за останні 40...Докладно

12.12.2017 02:59

6-поверхова формула освітньої субвенції та імплементація Закону «Про освіту» – Лілія Гриневич про зміни в шкільній освіті

«Сьогодні освітня система стоїть перед кількома нагальними викликами – запровадження нової формули розрахунку освітньої субвенції, запуск 1-го класу Нової української школи, а також загалом імплементація Закону «Про освіту». Про це зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час форуму на тему: «Децентралізація...Докладно

12.12.2017 01:23

Ми повинні формувати в школярів несприйняття будь-яких форм дискримінації – заступник Міністра Роман Греба під час круглого столу з ЮНІСЕФ

МОН підтримує необхідність поширення в усіх школах програми ЮНІСЕФ «Спорт заради розвитку», яка допомагає школярам розвивати важливі соціальні навички. На цьому наголосив заступник Міністра освіти і науки Роман Греба під час круглого столу «Перспективи поширення програми «Спорт заради розвитку» в Україні», що пройшов у...Докладно

12.12.2017 01:23

Протягом 2017-го українські учасники вибороли 24 медалі на міжнародних учнівських олімпіадах – завершальними стали нагороди на змаганнях з астрономії

Українські учасники здобули 4 нагороди на ХІ Міжнародній олімпіаді з астрономії та астрофізики. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Срібну та...Докладно

12.12.2017 01:22

Більше новин рубрики "Освіта та наука в Україні"

Новини інших рубрик

Більше новин