реєстрація

Новини освіти та науки в Україні та світі

[ русский ] Танці назвали вдалим доповненням до точних наук

Заняття танцями доповнюють навички, які отримують студенти точних наук, допомагають їм розвинутися в новій області, розвинути креативність і міждисциплінарний тип мислення. До таких висновків прийшли дослідники з Університету Північної Кароліни після опитування студентів і випускників спеціальностей STEM (технічні спеціальності і точні науки). Результати опубліковані в журналі Journal of STEM Education.

Затребуваність випускників STEM зростає з кожним роком і в США вона обганяє всі інші напрямки більш, ніж у півтора рази. Серед фахівців в галузі освіти існує точка зору про те, що заняття мистецтвами дозволяє доповнити навчання студентів і сформувати основні навички, звані «4Cs»: креативність, здатність до співпраці, критичне мислення і комунікативні навички, а також поліпшити навички вирішення складних міждисциплінарних проблем. Люди, зайняті мистецтвом і вирішальні творчі завдання, мають інші погляди на проблеми і орієнтований на людину підхід, який можуть запозичити студенти і випускники точних спеціальностей. Все це надихнуло американських дослідників перевірити, чи вірна ця точка зору, привернути увагу до теми, і охарактеризувати досвід учнів, які займаються танцями, з точки зору академічних, особистих, інституційних і кар'єрних факторів.

Дослідження мало на якісний характер і охоплює широке коло питань. Перша його частина полягала в бібліографічному дослідженні по рецензуються журналам, пов'язаних з утворенням і кращими освітніми практиками (ERIC database), а також за науковими публікаціями на тему мистецтв, соціальних наук, науки і техніки (ProQuest database). За цих баз даних робили запити, пов'язані з вищою освітою, точними науками і технологіями, і заняттями мистецтвом. Друга частина полягала в роботі з фокус-групами. Суть цього методу в тому, щоб зібрати групу людей для обговорення загальної для них теми, причому учасники можуть висловлювати думку різних груп (в даному випадку, студентів різних спеціальностей і курсів). Розмову з ними веде підготовлений ведучий, завдання якого – спровокувати активне обговорення питання, яке цікавить дослідників, і зібрати якісні дані з цього приводу: інформацію про особистий досвід учасників, їх спостереження, ідеї та рекомендації.

Дослідники зібрали дві фокус-групи з танцювальних центрів при університеті штату Нью-Йорк, всього 24 студентки, всі дівчата. Танцювальна програма університету дозволяє вивчати танці різних стилів і брати участь в хореографічних постановках і перформанси, на неї може записатися будь-який учень університету. У першій групі сім студенток вибрали точні спеціальності, інші п'ять займалися маркетингом і соціальними роботами. У другій групі «джерел» було вісім, вони вивчали інженерію і хімію. Учасницям було від 18 до 22 років, і всі вони щотижня займалися танцями по вісім-12 годин. Кожна сесія обговорення в фокус-групі зайняла близько 75 хвилин, розмови були записані і розшифровані для подальшого кодування, аналізу та обговорення. Кодуванням займалися три незалежних фахівця відповідно до встановлених в попередніх дослідженнях методами, надійність кодування оцінили за допомогою коефіцієнта капи Коена.

Робота з базами даних показала, що більша частина досліджень сфокусована на учнях початкової та середньої освіти, які цікавляться точними науками. Лише в невеликій кількості робіт вивчалося поєднання точних наук у ВНЗ із заняттями мистецтвом. У бесідах фокус-груп для кожної з чотирьох основних тем дослідники виділили підтеми, порушені студентами під час обговорень. У питаннях, пов'язаних з академічною діяльністю, були згадані: емоційна залученість, строгість програми, прихильність профілюючої дисципліни і самоефективності. В особистому темі вивчалося те, як індивіди ідентифікують себе в зв'язку зі своєю майбутньою професією, обговорювалися взаємодії студентів, і зона комфорту. Інституційні питання стосувалися того, чи бачать студенти, що їх університет цінує мистецтва, і як вони ставляться до їхньої наявності в університеті з сильним ухилом в точні науки. Також тут стосувалися питань різноманітності та соціального включення, суспільних відносин і питань участі на дисциплінах. У темі підготовки до ринку праці обговорювалися креативність та навички, необхідні для вирішення складних міждисциплінарних задач.

Коефіцієнт каппа Коена для трьох кодеров в середньому склав 0.627 (0.689, 0.720 і 0.472 для кожної пари), що класифікується як помірна-висока надійність.

Аналіз коментарів студентів підтвердив важливість досвіду занять танцями в академічному житті. Вони часто вказували, що точне освіту і заняття танцями мають комплементарний характер, і що найкраще, коли навчальний розклад дозволяє займатися і тим, і іншим, приділяючи пріоритетну увагу профільних дисциплін. Строгість і вимогливість була характерна як для основних занять, так і для танцювальних уроків. Також студенти зізналися, що танці створювали сприятливі умови для самовираження, і підкреслювали, що там їх креативність цінується і приймається. Переважна більшість (11 з 13) студентів виявилися задоволені своїми відмітками і самоефективністю як в академічних заняттях, так і в танцювальних.

В рамках особистих тим студенти обговорювали ставлення однолітків до їх хобі. Вони зізналися, що заняття танцями часто викликають нерозуміння і не сприймаються серйозно. Автори дослідження інтерпретували це як прояв академічного елітизму і обмеження самоідентифікації профільною дисципліною. Дівчата-«гасити розташоване поблизу» відчували комплекс гендерної самоідентифікації, оскільки їх спеціалізація була пов'язана з чоловічою твердістю, а заняття танцями – з м'якістю і крихкістю.

Студенти погодилися, що мистецтво і танці є важливим механізмом підтримки різноманітності: танцями займалися студенти різної раси і етносу, академічних напрямків, демографічного стану, і самі танцювальні стилі були різноманітними. Студенти констатували, що такого розмаїття не спостерігалося на точних курсах.

Також вони відзначили, що ті, хто займається точними науками, часто зображуються як гіки, в основному чоловіки, і їм не вистачає гнучкості, креативності та різноманітності (в широкому сенсі), тоді як танці асоціюються в суспільстві з дівчатами, в основному білими, худорлявої статури, і з класичними танцювальними напрямками. Учасники висловили незгоду з цими міфами, і вказали на різноманітність, яке в дійсності існує і в тій, і в іншій культурі, включаючи різноманітність у поглядах їх членів.

В рамках обговорення ринку праці учні підтвердили, що поєднання основних дисциплін з танцями дозволяє навчитися різноманітним підходам до вирішення проблем, розвинути креативність і здатності до спільної роботи.

Шість випускників також підтвердили це в індивідуальних інтерв'ю вже після їх випуску і початку професійної кар'єри в різних областях. Вони часто говорили про вирішення проблем і порівнювали підходи до вирішення завдань в танцях і в своїх профілюючих курсах. Вони повідомили, що в своїй роботі практикують навички, якими навчилися під час занять танцями і точними науками.

Автори дослідження визнають його обмеження і вважають, що наступним кроком має бути кількісне дослідження на більшій вибірці, а також вивчення інших видів мистецтв.

Для володарів наукового ступеня щороку проводиться міжнародний творчий конкурс «Станція свою дисертацію», виступи переможців 2015 року можна подивитися в нашій замітці, а в 2016 лауреатом став російський біохімік. За мистецтво дають і Нобелівську премію по літературі: в 2016 лауреатом став Боб Ділан, рядки пісень якого нерідко цитують в статтях з медицини, а в цьому році премію отримав британський письменник японського походження Кадзуо Ісігуро.

Anna Zinina

23.11.2017 00:00, за матеріалами: N+1

Інші новини рубрики "Освіта та наука в Україні"

Безробітні – з вищою освітою, а вакансії – для робітників

У 65 відсотків рівненських безробітних – вища освіта, а 35 відсотків мають робітничі спеціальності чи на мають фаху взагалі. У той же час попит має зворотні пропорції: вакансії є переважно для людей з робітничим фахом. Скажімо, на підприємствах міста є відразу 60 вакансій для швачок. Зате перебуває в у пошуках роботи маса...Докладно

22.07.2018 01:34

США фінансує освіту дітей за рахунок лотерей

За рік лотерея американського штату Південна Кароліна заробила рекордні 435 млн доларів. Таким чином, дохід збільшився на 30 млн дол. порівняно з минулим роком. Більша частина зароблених грошей буде спрямована на виплату стипендій американським студентам, на купівлю нових шкільних автобусів та оплату інших освітніх...Докладно

22.07.2018 01:33

Ваучер на освіту: хто може розраховувати на компенсацію від держави

Здобути затребуваний фах можна за державні гроші. Для цього слід отримати спеціальний ваучер на безплатну додаткову освіту, пише газета "Експрес". "Ним можуть скористатися особи вікової категорії "45+", страховий стаж котрих перевищує 15 років, — розповідає Наталія Кінь, заступниця начальника відділу організації профнавчання...Докладно

22.07.2018 01:32

Швеція виділить $1,7 млн для розвитку IT-освіти в Україні

Уряд Швеції уклав угоду зі шведсько-українською некомерційною організацією Beetroot Academy для розвитку мереж IT-шкіл в Україні. Ця співпраця включає в себе інвестиції в розмірі $1,7 млн. Про це повідомляє посольство Швеції в Києві у Facebook. Завдяки цій співпраці, Beetroot Academy зможе подвоїти кількість ІТ-шкіл...Докладно

22.07.2018 01:31

В Україні є чудовий закон про вищу освіту, але його постійно змінюють у гірший бік – експерт

«У 2014 році був прийнятий закон про освіту (закон України «Про вищу освіту») – чудовий закон. Цей закон набрав чинності в 2016 році. І знали б ви, скільки [відтоді до нього] внесено поправок (понад 20 змін – Ред.) до цього закону в зворотній бік – і те відмінити і це відмінити…» – сказав в ефірі програми «Київ LIVE» телеканалу...Докладно

22.07.2018 01:30

Петро Порошенко підписав важливий документ про освіту

Президент Петро Порошенко підписав важливий документ про освіту, який передбачає залучення коштів і технічної допомоги Фінляндії при реформуванні цієї системи в Україні. Про це пише 1NEWS, посилаючись на OBOZREVATEL. Йдеться про Закон України “Про ратифікацію Угоди між Урядом України та Урядом Фінської Республіки про...Докладно

22.07.2018 01:28

Більше новин рубрики "Освіта та наука в Україні"

Новини інших рубрик

Більше новин