реєстрація

Новини освіти та науки в Україні та світі

[ русский ] Танці назвали вдалим доповненням до точних наук

Заняття танцями доповнюють навички, які отримують студенти точних наук, допомагають їм розвинутися в новій області, розвинути креативність і міждисциплінарний тип мислення. До таких висновків прийшли дослідники з Університету Північної Кароліни після опитування студентів і випускників спеціальностей STEM (технічні спеціальності і точні науки). Результати опубліковані в журналі Journal of STEM Education.

Затребуваність випускників STEM зростає з кожним роком і в США вона обганяє всі інші напрямки більш, ніж у півтора рази. Серед фахівців в галузі освіти існує точка зору про те, що заняття мистецтвами дозволяє доповнити навчання студентів і сформувати основні навички, звані «4Cs»: креативність, здатність до співпраці, критичне мислення і комунікативні навички, а також поліпшити навички вирішення складних міждисциплінарних проблем. Люди, зайняті мистецтвом і вирішальні творчі завдання, мають інші погляди на проблеми і орієнтований на людину підхід, який можуть запозичити студенти і випускники точних спеціальностей. Все це надихнуло американських дослідників перевірити, чи вірна ця точка зору, привернути увагу до теми, і охарактеризувати досвід учнів, які займаються танцями, з точки зору академічних, особистих, інституційних і кар'єрних факторів.

Дослідження мало на якісний характер і охоплює широке коло питань. Перша його частина полягала в бібліографічному дослідженні по рецензуються журналам, пов'язаних з утворенням і кращими освітніми практиками (ERIC database), а також за науковими публікаціями на тему мистецтв, соціальних наук, науки і техніки (ProQuest database). За цих баз даних робили запити, пов'язані з вищою освітою, точними науками і технологіями, і заняттями мистецтвом. Друга частина полягала в роботі з фокус-групами. Суть цього методу в тому, щоб зібрати групу людей для обговорення загальної для них теми, причому учасники можуть висловлювати думку різних груп (в даному випадку, студентів різних спеціальностей і курсів). Розмову з ними веде підготовлений ведучий, завдання якого – спровокувати активне обговорення питання, яке цікавить дослідників, і зібрати якісні дані з цього приводу: інформацію про особистий досвід учасників, їх спостереження, ідеї та рекомендації.

Дослідники зібрали дві фокус-групи з танцювальних центрів при університеті штату Нью-Йорк, всього 24 студентки, всі дівчата. Танцювальна програма університету дозволяє вивчати танці різних стилів і брати участь в хореографічних постановках і перформанси, на неї може записатися будь-який учень університету. У першій групі сім студенток вибрали точні спеціальності, інші п'ять займалися маркетингом і соціальними роботами. У другій групі «джерел» було вісім, вони вивчали інженерію і хімію. Учасницям було від 18 до 22 років, і всі вони щотижня займалися танцями по вісім-12 годин. Кожна сесія обговорення в фокус-групі зайняла близько 75 хвилин, розмови були записані і розшифровані для подальшого кодування, аналізу та обговорення. Кодуванням займалися три незалежних фахівця відповідно до встановлених в попередніх дослідженнях методами, надійність кодування оцінили за допомогою коефіцієнта капи Коена.

Робота з базами даних показала, що більша частина досліджень сфокусована на учнях початкової та середньої освіти, які цікавляться точними науками. Лише в невеликій кількості робіт вивчалося поєднання точних наук у ВНЗ із заняттями мистецтвом. У бесідах фокус-груп для кожної з чотирьох основних тем дослідники виділили підтеми, порушені студентами під час обговорень. У питаннях, пов'язаних з академічною діяльністю, були згадані: емоційна залученість, строгість програми, прихильність профілюючої дисципліни і самоефективності. В особистому темі вивчалося те, як індивіди ідентифікують себе в зв'язку зі своєю майбутньою професією, обговорювалися взаємодії студентів, і зона комфорту. Інституційні питання стосувалися того, чи бачать студенти, що їх університет цінує мистецтва, і як вони ставляться до їхньої наявності в університеті з сильним ухилом в точні науки. Також тут стосувалися питань різноманітності та соціального включення, суспільних відносин і питань участі на дисциплінах. У темі підготовки до ринку праці обговорювалися креативність та навички, необхідні для вирішення складних міждисциплінарних задач.

Коефіцієнт каппа Коена для трьох кодеров в середньому склав 0.627 (0.689, 0.720 і 0.472 для кожної пари), що класифікується як помірна-висока надійність.

Аналіз коментарів студентів підтвердив важливість досвіду занять танцями в академічному житті. Вони часто вказували, що точне освіту і заняття танцями мають комплементарний характер, і що найкраще, коли навчальний розклад дозволяє займатися і тим, і іншим, приділяючи пріоритетну увагу профільних дисциплін. Строгість і вимогливість була характерна як для основних занять, так і для танцювальних уроків. Також студенти зізналися, що танці створювали сприятливі умови для самовираження, і підкреслювали, що там їх креативність цінується і приймається. Переважна більшість (11 з 13) студентів виявилися задоволені своїми відмітками і самоефективністю як в академічних заняттях, так і в танцювальних.

В рамках особистих тим студенти обговорювали ставлення однолітків до їх хобі. Вони зізналися, що заняття танцями часто викликають нерозуміння і не сприймаються серйозно. Автори дослідження інтерпретували це як прояв академічного елітизму і обмеження самоідентифікації профільною дисципліною. Дівчата-«гасити розташоване поблизу» відчували комплекс гендерної самоідентифікації, оскільки їх спеціалізація була пов'язана з чоловічою твердістю, а заняття танцями – з м'якістю і крихкістю.

Студенти погодилися, що мистецтво і танці є важливим механізмом підтримки різноманітності: танцями займалися студенти різної раси і етносу, академічних напрямків, демографічного стану, і самі танцювальні стилі були різноманітними. Студенти констатували, що такого розмаїття не спостерігалося на точних курсах.

Також вони відзначили, що ті, хто займається точними науками, часто зображуються як гіки, в основному чоловіки, і їм не вистачає гнучкості, креативності та різноманітності (в широкому сенсі), тоді як танці асоціюються в суспільстві з дівчатами, в основному білими, худорлявої статури, і з класичними танцювальними напрямками. Учасники висловили незгоду з цими міфами, і вказали на різноманітність, яке в дійсності існує і в тій, і в іншій культурі, включаючи різноманітність у поглядах їх членів.

В рамках обговорення ринку праці учні підтвердили, що поєднання основних дисциплін з танцями дозволяє навчитися різноманітним підходам до вирішення проблем, розвинути креативність і здатності до спільної роботи.

Шість випускників також підтвердили це в індивідуальних інтерв'ю вже після їх випуску і початку професійної кар'єри в різних областях. Вони часто говорили про вирішення проблем і порівнювали підходи до вирішення завдань в танцях і в своїх профілюючих курсах. Вони повідомили, що в своїй роботі практикують навички, якими навчилися під час занять танцями і точними науками.

Автори дослідження визнають його обмеження і вважають, що наступним кроком має бути кількісне дослідження на більшій вибірці, а також вивчення інших видів мистецтв.

Для володарів наукового ступеня щороку проводиться міжнародний творчий конкурс «Станція свою дисертацію», виступи переможців 2015 року можна подивитися в нашій замітці, а в 2016 лауреатом став російський біохімік. За мистецтво дають і Нобелівську премію по літературі: в 2016 лауреатом став Боб Ділан, рядки пісень якого нерідко цитують в статтях з медицини, а в цьому році премію отримав британський письменник японського походження Кадзуо Ісігуро.

Anna Zinina

23.11.2017 00:00, за матеріалами: N+1

Інші новини рубрики "Освіта та наука в Україні"

ОГОЛОШЕНО КОНКУРС В УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКИЙ ПРОЕКТ

До 18.00 16 вересня триває збір заявок для участі у проекті «Інноваційний університет і лідерство. Фаза IV: комунікаційні стратегії та відносини університет-школа». Мета проекту – підготовка двох груп академічних лідерів, що мають бажання та здатні впроваджувати сучасні комунікаційні технології в практики української...Докладно

16.08.2018 23:47

Диплом для галочки або українська іновація вищої освіти

Українські студенти XXI століття, чомусь, обирають спеціальності, які відповідають професіями дев'ятнадцятого і двадцятого століть. Диплом для галочки або українська іновація вищої освіти П'ятдесят років тому людина йшла в університет за професією на все життя. Однак сьогодні знання застарівають набагато швидше, ніж...Докладно

13.08.2018 15:39

Харківщина - лідер в Україні щодо охоплення учнів дошкільною освітою

За останні 3 роки додатково у регіоні були відкрити майже 5 тисяч місць у дошкільних навчальних закладах. Про це в ефірі програми "Відзеркалення" повідомив заступник голови ХОДА Анатолій Бабічев. "У 90-ті роки через один закривалися дошкільні навчальні заклади, у тому числі, у місті Харків. Мабуть, років 4, як ми...Докладно

25.07.2018 23:53

Експерт: Слід розглядати вищу освіту як інвестицію в себе

ступаючи з низькими балами, можна потрапити до закладів з низьким рівнем навчання. Як наслідок, так можна отримати невидимий бар’єр, вище якого неможливо буде стрибнути. Про це в ефірі інформаційно-аналітичного проекту «Перші про головне. Коментарі» на телеканалі ZIK говорив директор аналітичного центру CEDOS Єгор Стадний. «Хоч...Докладно

25.07.2018 23:51

“Таких коштів освіта раніше не мала”, – Микула про ремонт закладів освіти

У вівторок, 24 липня, відбулася щотижнева оперативна нарада в міського голови Івано-Франківська Руслана Марцінківа. Зокрема, під час оперативки розглянули питання про поточний ремонт у закладах освіти міста, повідомляє WestNews. «Із 89-ми закладів освіти в місті Івано-Франківська – у 56-ти виконують капітальні...Докладно

25.07.2018 23:51

Найважливіше, що батьки можуть дати дітям, – розуміння цінностей і добру освіту

Чотири покоління моєї родини живуть під одним дахом у триповерховому львівському будинку. Це мої діти, ми з чоловіком, мої батьки і 93-річна бабуся. Спільне життя з родичами – це наше з чоловіком рішення. Діти заохочують бабцю до життя. Щоразу з ними вона говорить про одне і те ж, але ті кілька хвилин розмови дають їй багато...Докладно

25.07.2018 23:50

Більше новин рубрики "Освіта та наука в Україні"

Новини інших рубрик

Більше новин