[ русский ] Вчені виявили генетичний зв'язок між інтелектом і довголіттям

Найбільше в своєму роді дослідження допомогло знайти десятки нових генетичних варіантів, які визначають довголіття і інтелект.

За словами колективу з 65 авторів, проведений ними повногеномне пошук асоціацій (Genome-Wide Association Studies, GWAS) став найбільшим дослідженням такого роду. Він охопив вибірку з більш 107 тис. Чоловік, для яких було проведено нейрофизиологическое тестування когнітивних здібностей. Також використовувалися детальні генетичні дані по більш ніж 300 тис. Чоловік, розподілених за рівнем освіти, який вважається прийнятним показником середнього рівня когнітивних здібностей в групі. Результати цієї масштабної роботи представлені в статті, опублікованій журналом Cell Reports.

Вченим вдалося визначити 70 не пов'язаних один з одним генетичних локусів, стан яких корелює з рівнем когнітивних здібностей. Ці гени активно експресуються в усіх вивчених областях мозку, особливо в нейронах. Серед них автори виділяють гени, продукти яких беруть участь в Нейрогенез і регуляції роботи синапсів, а також гени іонних каналів, службовці цілями для дії фармакологічних препаратів циннаризина і перспективного LY97241.   Нарешті, вчені вказують на кореляцію між станом деяких зі знайдених генів і різними захворюваннями, від психіатричних до аутоімунних. Багато з алелей, пов'язаних з високими когнітивними здібностями, також виявилися характерні для людей з великою тривалістю життя.   «Оскільки кількість генів, які ми можемо знайти, прямо залежить від доступного розміру вибірки, нові дослідження з додатковими учасниками напевно дадуть ще більше даних про те, які гени і яку роль відіграють у формуванні наших когнітивних здібностей», – говорить Тодд Ленц (Todd Lencz ), який керував цією великою роботою.

07.12.2017 01:19, за матеріалами: Naked Science