реєстрація

Новини освіти та науки в Україні та світі

[ русский ] Дослідження зі Стенфорда: п’ять ключових правил шкіл-теплиць

Нещодавно в Стенфорді обговорювали, як створити хороші школи і чим вони відрізняються від поганих. Автори дослідження ретельно вивчили досвід 250 шкіл і дійшли до висновку, що хорошими стають школи, які в своїй роботі дотримуються п’яти ключових правил, що дозволяють вчителям та учням розкрити свій максимальний потенціал.

Навчальні заклади, які створюють сприятливі умови для освітнього процесу, вони назвали школами-теплицями. А ось засади, на яких вони функціонують:

1. При прийомі вчителя на роботу школи-теплиці задають високу планку. Інтерв’ю з кандидатами проводяться детально, а наймають на роботу далеко не кожного охочого. Втім, самим вчителям такий ретельний процес подобається – високі стандарти дають їм привід для професійної гордості і гарантують, що працювати вони будуть в команді з іншими висококласними вчителями. 

2. Одночасно, школи-теплиці задають високі очікування для учнів. Ці високі стандарти описуються цілком конкретними навчальними цілями, на досягненні яких учнями концентрується весь навчальний процес. Самі ж навчальні цілі для учнів визначаються вчителем спільно з керівництвом школи на початку кожного навчального року.

3. Всупереч популярній в Україні ідеї «директора-менеджера», директори шкіл-теплиць, в першу чергу, є досвідченими викладачами, що допомагають своїм колегам покращити педагогічне мистецтво. Одним з головних своїх завдань такі директори вважають не контроль вчителя, а надання їй чи йому детального зворотного зв’язку, що ґрунтується на регулярних спостереженнях роботи педагога в класі. 

4. Школи-теплиці надають своїм вчителям більше свободи і можливостей для професійного розвитку. В таких школах у викладачів більше часу і можливостей для співпраці один з одним, планування спільних проектів та обміну досвідом викладання. 

5. Нарешті, школи-теплиці дають справедливу оцінку роботі вчителя. Вони швидко відзначають і надають можливості для просування успішним вчителям і звільняють викладачів, що систематично погано справляються зі своїми обов’язками. І, що критично важливо, в таких школах самі вчителі підтримують ці рішення керівництва як цілком справедливі. 

Як бачимо, нічого фантастичного та недосяжного для українських шкіл в цьому переліку немає. Інша справа, що для успішного втілення цих принципів зміни мають відбутися не тільки на місцях, але й на національному рівні – підготовка та перепідготовка директорів шкіл має бути кардинально оновлена, а вчителі мають отримати максимальну свободу від нікому не потрібних бюрократичних процедур. Щоб в Україні з’явилося більше шкіл-теплиць, маємо паралельно перетворити на теплицю всю освітню систему.

Іван ПРИМАЧЕНКО

15.02.2019 22:01, за матеріалами: https://uainfo.org/

Інші новини рубрики "Освіта та наука в Україні"

Ігор Лікарчук: вчитель пенсійного віку працює гірше, ніж молодий вчитель?

Укотре про одне й те саме. Хто, де, і як обґрунтував, що вчитель пенсійного віку працює гірше, ніж молодий вчитель? Нероб і таких, кого на десятки метрів не можна допускати до учнів, є достатньо і серед пенсіонерів, і серед молодшого покоління педагогів. Які в нашій освіті є критерії оцінювання якості роботи вчителя,...Докладно

20.05.2019 13:34

«Київський вальс – 2019»: серед випускників 11-х класів на Співочому полі відбувся XIV Міський фестиваль-конкурс

У рамках відзначення Дня Європи в місті Києві 18 травня 2019 року на Співочому полі Печерського ландшафтного парку відбувся XIV Міський фестиваль-конкурс «Київський вальс – 2019» серед випускників 11-х класів закладів загальної середньої освіти міста Києва. Патріотично-виховний захід розпочали з вшанування пам'яті жертв...Докладно

20.05.2019 13:07

Завтра в Україні стартує ЗНО-2019

21 травня тестуванням з математики розпочнеться основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання 2019 року. Допуск абітурієнтів до пунктів тестування триватиме з 10:15 до 10:50. Зовнішнє незалежне оцінювання  розпочнеться об 11:00. Вхід учасників до пунктів проведення ЗНО буде дозволено...Докладно

20.05.2019 12:36

Професійний дисбаланс або як вибрати майбутню професію

Половина української молоді працює не за фахом, а ще третина хочуть змінити ту професію, яку вибрали раніше. Школярі не можуть вибрати ту спеціальність, яка буде їм до душі надалі, і вступають куди доведеться. Про це пише "Сегодня". ...Докладно

20.05.2019 09:24

Україна вітає найкращих знавців української мови, переможців XІХ Міжнародного конкурсу імені Петра Яцика

16 травня 2019 року в Національному академічному драматичному театрі імені Івана Франка нагородили найкращих знавців української мови – переможців XIХ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика. Захід об’єднав шанувальників українського слова: учнів, студентів, педагогів, меценатів, письменників,...Докладно

19.05.2019 13:24

ЗНО-2019: стартує 21 травня іспитом з математики

З наступного тижня розпочинається зовнішнє незалежне тестування. Перший тест - з математики - пройде у вівторок, 21 травня. Графік проведення зовнішнього незалежного тестування оприлюднив на своїй сторінці в мережі Фейсбук Український центр оцінювання якості освіти.  ...Докладно

19.05.2019 12:15

Більше новин рубрики "Освіта та наука в Україні"

Новини інших рубрик

Більше новин