реєстрація

Новини освіти та науки в Україні та світі

[ русский ] Дослідження зі Стенфорда: п’ять ключових правил шкіл-теплиць

Нещодавно в Стенфорді обговорювали, як створити хороші школи і чим вони відрізняються від поганих. Автори дослідження ретельно вивчили досвід 250 шкіл і дійшли до висновку, що хорошими стають школи, які в своїй роботі дотримуються п’яти ключових правил, що дозволяють вчителям та учням розкрити свій максимальний потенціал.

Навчальні заклади, які створюють сприятливі умови для освітнього процесу, вони назвали школами-теплицями. А ось засади, на яких вони функціонують:

1. При прийомі вчителя на роботу школи-теплиці задають високу планку. Інтерв’ю з кандидатами проводяться детально, а наймають на роботу далеко не кожного охочого. Втім, самим вчителям такий ретельний процес подобається – високі стандарти дають їм привід для професійної гордості і гарантують, що працювати вони будуть в команді з іншими висококласними вчителями. 

2. Одночасно, школи-теплиці задають високі очікування для учнів. Ці високі стандарти описуються цілком конкретними навчальними цілями, на досягненні яких учнями концентрується весь навчальний процес. Самі ж навчальні цілі для учнів визначаються вчителем спільно з керівництвом школи на початку кожного навчального року.

3. Всупереч популярній в Україні ідеї «директора-менеджера», директори шкіл-теплиць, в першу чергу, є досвідченими викладачами, що допомагають своїм колегам покращити педагогічне мистецтво. Одним з головних своїх завдань такі директори вважають не контроль вчителя, а надання їй чи йому детального зворотного зв’язку, що ґрунтується на регулярних спостереженнях роботи педагога в класі. 

4. Школи-теплиці надають своїм вчителям більше свободи і можливостей для професійного розвитку. В таких школах у викладачів більше часу і можливостей для співпраці один з одним, планування спільних проектів та обміну досвідом викладання. 

5. Нарешті, школи-теплиці дають справедливу оцінку роботі вчителя. Вони швидко відзначають і надають можливості для просування успішним вчителям і звільняють викладачів, що систематично погано справляються зі своїми обов’язками. І, що критично важливо, в таких школах самі вчителі підтримують ці рішення керівництва як цілком справедливі. 

Як бачимо, нічого фантастичного та недосяжного для українських шкіл в цьому переліку немає. Інша справа, що для успішного втілення цих принципів зміни мають відбутися не тільки на місцях, але й на національному рівні – підготовка та перепідготовка директорів шкіл має бути кардинально оновлена, а вчителі мають отримати максимальну свободу від нікому не потрібних бюрократичних процедур. Щоб в Україні з’явилося більше шкіл-теплиць, маємо паралельно перетворити на теплицю всю освітню систему.

Іван ПРИМАЧЕНКО

15.02.2019 22:01, за матеріалами: https://uainfo.org/

Інші новини рубрики "Освіта та наука в Україні"

Вивчення української: Кабмін пропонує Раді змінити закон про освіту

Кабінет міністрів пропонує внести зміни до закону "Про освіту" задля сприяння держави вивченню української мови. Проект закону № 10159 зареєстрований на сайті Верховної Ради. Згідно з законопроектом, Кабмін пропонує внести до закону України "Про освіту" ряд змін, зокрема, затвердити вимоги до рівня володіння українською...Докладно

19.03.2019 22:01

У VIIІ Всеукраїнській учнівській олімпіаді з інформаційних технологій беруть участь 26 команд з усієї України

Вісімнадцять років тому у Дніпропетровську авторським учительським колективом була започаткована учнівська олімпіада з інформаційних технологій, яка в 2012-му набула статусу всеукраїнської.  Наразі цей популярний освітній стартап вже увосьме проводиться під патронатом Міністерства освіти і науки України та Інституту...Докладно

19.03.2019 21:39

200 представників українських ЗВО долучилися до тренінгу з інноваційного навчання від естонських колег

Близько 200 представників українських університетів пройшли безкоштовний тренінг з інноваційного навчання у вищій освіті, де передовим досвідом з ними поділилися естонські колеги. Навчання відбулося сьогодні, 19 березня 2019 року, й було організоване МОН спільно з ГО «Платформа інноваційного партнерства» (YЕР)...Докладно

19.03.2019 21:25

Якою буде методика та форма експертного оцінювання вчителів під час сертифікації

Державна служба якості освіти затвердила методику та форму експертного оцінювання вчителів під час сертифікації. Відповідні накази служби опубліковані на сайті Українського центру оцінювання якості освіти. “Методика включає 5 критеріїв, що розкриваються через 20 показників, опис методів збирання інформації експертами...Докладно

19.03.2019 16:17

Оприлюднено правильні відповіді і завдання пробного ЗНО з української мови і літератури. ВІДЕО

На сайті УЦОЯО у розділі «Пробне ЗНО» розміщено правильні відповіді на завдання пробного тесту з української мови і літератури. Відтак учасники, які брали участь у пробному тестуванні, зможуть перевірити правильність виконання завдань і вирахувати кількість набраних тестових балів. Максимальна кількість балів,...Докладно

19.03.2019 15:59

Сьогодні завершується реєстрація на ДПА у формі ЗНО

До 18 березня 2019 року керівники закладів освіти мають надіслати комплекти реєстраційних документів учнів (слухачів, студентів) для проходження державної підсумкової атестації у формі ЗНО. Наразі регіональні центри якості освіти виготовили 308 602 сертифікати учасника зовнішнього незалежного оцінювання, що становить...Докладно

18.03.2019 18:04

Більше новин рубрики "Освіта та наука в Україні"

Новини інших рубрик

Більше новин