реєстрація

Новини освіти та науки в Україні та світі

[ русский ] Парцхаладзе: більшість шкіл в повному обсязі не пристосовані для дітей з інвалідністю

Більшість українських шкіл ще не мають безбар’єрного доступу, тобто не пристосовані для дітей з інвалідністю.
 
Про це заявив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Лев Парцхаладзе, повідомляється на сайті міністерства.

“Сьогодні за статистикою з областей близько 74% всіх шкіл в Україні забезпечені безбар’єрним простором, але лише до 1 поверху. Що це означає? Що в цих закладах є безбар’єрний доступ до будівлі, пандус або підйомник на вході чи кнопки виклику допомоги, у деяких випадках інформаційні таблички. Проте, якщо розглядати статистику доступності шкіл до 2-го і вище поверху, то її мають лише одиниці. Тобто, більшість наших шкіл фактично не пристосовані для дітей з інвалідністю в повному обсязі і у підсумку ці діти не мають можливості комфортно відвідувати звичайні школи”, — сказав він.

Зокрема, за даними статистики, 74% загальноосвітніх навчальних закладів в Україні (11560 шкіл) мають безперешкодний доступ для дітей з інвалідністю, але тільки до 1 поверху. З них пандусами забезпечено 69% (10781 шкіл), кнопками виклику 23% (3664 школи), інформаційними вказівниками 18% (2864 школи). Спеціально обладнані туалети для дітей з інвалідністю мають менше 5% шкіл (746).

Парцхаладзе зазначив, що в цьому питанні є великий прогрес, наголосивши на успішному впровадженні проекту Благодійного Фонду Порошенка та його голови Марини Порошенко зі створення інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) для дітей з особливими освітніми потребами та реалізації проекту “Новий освітній простір”, одним із головних принципів якого є безбар’єрність та інклюзія.

За останні 2 роки кількість закладів загальної середньої освіти з інклюзивними класами була збільшена у 2,5 раза — до 3788 шкіл у 2018-му. А кількість учнів з особливими освітніми потребами зросла з 4180 до 11839 школярів. Також для дітей з особливими освітніми потребами вже обладнано близько 500 інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ). Наразі вже понад 300 шкіл та дитячих садків активно впроваджують принципи "Нового освітнього простору".

"Новий освітній простір" (НОП) створюється в навчальних закладах України за 4-ма основними принципами: енергоефективність; сучасне обладнання; мотивуючий простір; безбар‘єрність та інклюзія. Мета – створити комфортні умови для якісного навчання дітей в «Новій українській школі». Проект ініційований Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ і реалізується спільно з Міністерством освіти і науки та органами місцевого самоврядування.

17.02.2019 11:56, за матеріалами: https://www.ukrinform.ua/

Інші новини рубрики "Освіта та наука в Україні"

Додатковий час для підрахунку голосів на дільницях у школах за необхідності буде надано за рахунок продовження канікул – Гриневич

Якщо на дільницях, розташованих у школах, буде необхідність додаткового часу для підрахунку голосів на виборах президента, то на цю кількість днів будуть продовжені весняні канікули, повідомила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. "У нас зараз саме весняні канікули, і ці канікули за термінами такі, що ще заходять...Докладно

25.03.2019 17:24

25 березня – останній день реєстрації на ЗНО 2019

25 березня – останній день відправлення реєстраційних документів для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні. Дату подання документів визначають за відтиском штемпеля на поштовому конверті. Документи, надіслані після 25 березня, опрацьовуватися не будуть. У період з 5 л...Докладно

25.03.2019 13:13

«Припиніть кошмарити дітей. ДПА в 4-му класі — звичайна контрольна», — Іванна Коберник

Державна підсумкова атестація, що проводиться для школярів четвертих класів, є звичайною контрольною роботою, яка не має наводити жах на дітей з подачі вчителів. "Як я стомилася читати про сльози і страх чотирикласників, стискаючи кулаки на адресу невідомих мені негідних вчителів. ДПА в 4-му класі ні на що не впливає —...Докладно

25.03.2019 12:25

The best teacher of 2019: Переможцем Global Teacher Prize став Пітер Табічі з Кенії

24 березня під час Global Education and Skills Forum відбулася церемонія нагородження переможця Global Teacher Prize. Найкращим вчителем світу у 2019 році став Пітер Табічі (Кенія). У школі Пітера лише один комп’ютер і майже не працює інтернет, однак він намагається впроваджувати зміни й без ресурсів. Пітер...Докладно

25.03.2019 11:42

Ігор ЛІКАРЧУК: Вчитель має бути академічно вільним та професійно свобідним

Кілька днів тому зявилася інформація, що фіни допоможуть нам розбудувати освіту. Це добре. Але... У фінській системі освіти головним чинником її успіху є ЙОГО ВЕЛИЧНІСТЬ ВЧИТЕЛЬ. У нас інші «величності» – освітні чиновники і методисти. У фінів – учитель ВІЛЬНИЙ. Йому повністю ДОВІРЯЮТЬ,...Докладно

25.03.2019 11:20

Еміграція талантів – небезпека чи можливість для України?

Brain drain (еміграція талантів) – це небезпека для України чи можливість? Ось що про це думає Китай. Їхня стратегія розвитку людського капіталу побудована на двох ідеях: brain drain і lure brains (залучення талантів). Вони спочатку спонукають і підтримують еміграцію талантів, а потім створюють привабливі умови...Докладно

24.03.2019 14:13

Більше новин рубрики "Освіта та наука в Україні"

Новини інших рубрик

Більше новин