реєстрація

Новини освіти та науки в Україні та світі

[ русский ] НАЗЯВО пропонує новий проект Положення про акредитацію освітніх програм

Нові підходи до оцінювання та усунення монополії держави – такі ключові зміни пропонуються в проекті Положення про акредитацію освітніх програм. Документ був розроблений Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти та розміщений для громадського обговорення на сайті МОН сьогодні, 12 квітня 2019 року.  

Пропозиції, зауваження та запитання можна надсилати 5 травня 2019 року на електронну адресу: mruga@mon.gov.ua

Нове Положення розроблене відповідно до Закону «Про вищу освіту» 2014 року, в якому було закладено абсолютно іншу філософію оцінювання та забезпечення якості вищої освіти.

Зокрема, планується усунути монополію держави на акредитацію освітніх програм. Натомість передбачається створення конкурентної професійної мережі, що працює за єдиними високими правилами та стандартами і складається з:

 
    • Нацагентства із забезпечення якості вищої освіти;
    • незалежних установ оцінювання та забезпечення якості вищої освіти, акредитованих Нацагентством;
    • іноземних акредитаційних агенцій та агентств забезпечення якості вищої освіти з належною репутацією, визнаних Україною.

Нова модель акредитації має стати одним з головних інструментів впливу на якість вищої освіти в Україні. Тому проект документа закріплює перехід від акредитації як інструмента державного регулювання до акредитації як інструмента зовнішнього забезпечення якості освіти. Це дозволить:

    • оптимально розподіляти державні та приватні кошти в освіті;
    • стимулювати виші впроваджувати якісні та конкурентоспроможні освітні програми;
    • краще орієнтуватися під час вибору закладу освіти вступникам;
    • оптимізувати мережу закладів освіти;
    • покращувати імідж закладів та їх привабливість для вітчизняних та іноземних студентів тощо.

Ще одна важлива зміна – абсолютно інші підходи до оцінювання освітніх програм. Замість традиційних кількісних пропонуються складні якісні параметри, а замість механічного оцінювання виконання певних показників – різнобічна оцінка поліпшення і розвитку освітньої програми та університету за 9 групами критеріїв. Тобто на зміну застарілим комплексним контрольним роботам та кваліфікаційним завданням (ККР і ККЗ) прийдуть критерії, наближені до Європейських стандартів і рекомендацій із забезпечення якості у вищій освіті. Вони будуть поділені на такі групи:

1. Проектування та цілі освітньої програми

2. Структура та зміст освітньої програми

3. Доступ до освітньої програми та визнання результатів навчання

4. Навчання і викладання на освітній програмі

5. Контрольні заходи, оцінювання здобувачів та академічна доброчесність

6. Людські ресурси

7. Освітнє середовище та матеріальні ресурси

8. Забезпечення якості освітньої програми

9. Прозорість та публічність

«Ми ставимо собі за мету дебюрократизувати процес акредитації, убезпечити його від неформальних стосунків, зробити загальнозрозумілим, якомога більш дружнім і зручним для закладів вищої освіти, відмовитися від будь-яких паперових документів. Окрім того, це буде ще один крок для розвитку автономії ЗВО, усвідомлення їхньої унікальності. Ми відмовляємося від таких заходів контролю як ККР і ККЗ, оскільки вони не відповідають сучасним практикам оцінювання знань. Натомість будуть впроваджені процедури, суголосні із сучасними західними підходами», – пояснив очільник Нацагентства Сергій Квіт.

12.04.2019 15:34, за матеріалами: https://mon.gov.ua/

Інші новини рубрики "Освіта та наука в Україні"

Визначено переможців Всеукраїнського конкурсу «Стежками Каменяра»

Журі Всеукраїнського учнівського літературно-мистецького конкурсу «Стежками Каменяра» визначило переможців. Про це повідомили організатори конкурсу. «Цьогоріч на конкурс надійшло понад дві тисячі конкурсних робіт, але до розгляду членів журі було представлено 1756 робіт учнів віком від 6-ти до 16-ти років...Докладно

25.04.2019 23:18

В МОН зустрічали полярників з Української антарктичної експедиції (УАЕ)

В Україну повернулися учасники 23-ї Української антарктичної експедиції (УАЕ), що цілий рік працювали на станції «Академік Вернадський», а також «сезонники», які проводили дослідження під час антарктичного літа – з січня до квітня. Їх зустрічали сьогодні, 25 квітня 2019 року, в приміщенні МОН...Докладно

25.04.2019 22:54

МОН затвердило 12 погоджених НАЗЯВО стандартів вищої освіти

Міністерство освіти і науки затвердило 8 стандартів бакалаврського рівня вищої освіти та 4 – магістерського, які були погоджені Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО) 28 березня 2019 року. Накази про затвердження відповідних документів підписано 24 квітня 2019 року. Стандарти вводяться в...Докладно

25.04.2019 22:28

Учні Малої академії наук здобули 5 медалей на Міжнародній конференції ІCYS у Малайзії

Українські школярі - учні Малої академії наук - вибороли 1 золоту, 2 срібні та 2 бронзові медалі на Міжнародній конференції молодих вчених ICYS-2019. Це щорічні індивідуальні змагання з фізики, математики, екології та комп’ютерних наук. Конференція завершилася 24 квітня, у м. Куала-Лумпурі (Малайзія). Загалом до...Докладно

25.04.2019 17:35

Верховна Рада ухвалила "мовний" закон (ВІДЕО)

Верховна Рада ухвалила закон "Про забезпечення функціонування української мови як державної". За його ухвалення проголосували 278 народних депутатів при мінімально необхідних 226-ти. Після ухвалення мовного закону депутати заспівали Гімн України. Цим законом створюється Національна комісія зі стандартів державної мови...Докладно

25.04.2019 16:06

МОН назвало основні новації для випускників

Випускники професійно-технічних навчальних закладів і коледжів з 2019 року, крім української мови, будуть проходити підсумкову атестацію у формі зовнішнього незалежного оцінювання на вибір, з математики або історії України. Про це на засіданні уряду сказала міністр освіти і науки Лілія Гриневич. "У цьому році ми маємо...Докладно

25.04.2019 00:38

Більше новин рубрики "Освіта та наука в Україні"

Новини інших рубрик

Більше новин